elinrosen

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Trött underbar söndagmorgon

Av Elin Rosén - 17 oktober 2010 17:42

Godmiddag får det väl bli för min del!


Icke sa Nicke att jag kunde somna igår, sjukt störigt, när jag hade läst ut boken så låg jag bara och vred och vände mig! Galet! Jag låg och pillade på gardinerna, kollade facebook i mobilen, låg och tittade i taket, smsade folk som inte svarade. SJukt störigt. Jag hade ställt klockan på halv nio, men eftersom klockan var framåt ett när jag somnade så valde jag att ställa den på halv tio.. Sen fick jag ett sms av mamma tjugo över nio som sa att Moster Lotta höll på att installera Skype om jag var vaken!

Jag flög upp ur sängen och loggade in på skype!


Och där satt dom, Moster Lotta, och, barabrabbarbabara MORMOR! Vi pratade i nästan 40 minuter, och det var så härligt att få se dom! Min lilla mormor.. Så härligt! Detta blev jag verkligen skitglad över! Mormor ska förhoppningsvis komma ner i Jul, ja jag hoppas på moster lotta och rickard också givetvis, men jag är sugen på Stek, sås, potatis och inlagd gurka.. Mormors är bäst.. Min mormor är bäst!


Sen efter det stack jag ut och sprang 3 km, också ganska skönt, för idag är det mulet, ingen sol, 22-23 grader, perfekt! Det var skönt!


Sen pratade jag med farmor i en kvart, tjugo minuter, inte pratat med henne så mycket denna veckan för att jag har haft så mycket att göra.. Men det är verkligen mindre än två månader nu tills jag är hemma... Fattar inte det.. Vart tar tiden vägen?


Och nu sitter jag här och ska kila och äta lite i cafeterian, har ätit någon yoggi här, mango, persika och passionsfrukt, den var jättegod!


Match i eftermiddag kl 3, spännande spännande!


xoxo,

Elin

 
 
Ingen bild

mams

17 oktober 2010 17:54

det var väl trevligt att se mormor! jag ska göra allt i min makt för att behålla röda faran! då ska du se att vi kan ha mormor här när du är hemma över jul o nyår! du får prioritera vilka du vill träffa - inte lätt att hinna med alla på dryga 2 veckor!
kram mams

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards