elinrosen

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Elin Rosén - 3 oktober 2010 16:11

 Ja min söndagmorgon började med en löprunda! 3 km bidde det!


Sömnen blev inte så rogivande som jag hade hoppats på.. Nej tjejerna bestämde ju sig för att dom skulle gå ut. Halv förfest här vid elva tiden, resulterade i att man låg vaken ett tag. Sen dundrar dom in kl 4 i morse och folk skriker på varandra och det dunsar och har sig. INTE OKEJ! Så det blev ingen vidare natt alls.. Nytt försök inatt igen då..


Efter löpningen ringde jag mamma en kortis och sen ringde jag mormor!

Mormor blir så himla glad när jag ringer och hon känner igen mitt nummer och svara " Hej Elin!" MEd en glad röst:) Och så skrattar hon! :P Alltid lika härligt att prata med mormor, tyvärr så har hon väldigt ont i ett knä som gör att hon får ont i höften och så vidare.. remisser hit och remisser dit, hoppas det blir bra till slut iaf!

Sen ringde jag moster Lotta, också mysigt! Längtar tills jag får träffa dom igen! Men vi konstaterade att tiden går så himla fort! Har ju varit här i åtta veckor nu! Typ tio veckor tills jag kommer hem! Galet!


Sen nu har det blivit dusch och dator, och frukost! Åker om en dryg timme, och sen är vi inte hemma förrän sent ikväll. Tur man inte börjar förrän två imorgon. Och imorgon borde mammas paket ha kommit hit! :)


Nej nu ska jag packa väskan!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 3 oktober 2010 02:31

Återkommer till rubriken liite senare höhö.


I fredagsmorgon skulle vi samlas halv nio för att åka på match.

Eftersom jag missade tre lektioner i fredags, där jag skulle haft prov och inlämning på en av dom, så fick jag skriva det provet kl 8 i fredags. Kul. Men det tog mig 6 minuter, det var ganska lätt.


Hann med att slänga i mig lite frukost, och sen hämta grejerna och gå lagom till bussen kom!

Fick en plats längre fram denna gången, underbart. Hatar att sitta långt bak.

Det var ca 2.5-3 timmars färd dit vi skulle, inte så överdrivet långt. Vi spelade kl 13.

Vi vann med 2-1, men vi spelade fan inte bra. Släpper in ett skitmål, som man inte kan klandra Mia för, och sen är vi bara dåliga. Men det kanske är det som skiljer dom bra lagen från dom dåliga, att kunna vinna fast man spelar dåligt. Vi är nu rankade som 18 bästa laget i USA, och vi leder vår Conference. Men sju matcher kvar och allt kan hända.


När vi kom hem igår så var klockan framåt nio tiden, och jag och Annelie hade bestämt att vi skulle göra svenska pannkakor!

Fast vi var trötta så gick vi och handlade det som behövdes och sen satte vi igång!

Jag gjorde mammas recept, mest för att jag inte kommer ihåg farmors, och Annelie gjorde sin farmors recept tror jag. GUD vad gott det var med pannkakor. Shit pommes frites alltså. Jordubbssylt fick duga denna gången eftersom jag inte hittade ngn äppelmos. Men fruktansvärt gott, och tål verkligen att upprepas! När klockan var halv elva hade vi nog ätit färdigt och sen väntade vi på Mia och Johanna som gjorde negerbollar med kokos på!

Sen satte vi igång en film vid elvatiden, jag skulle sova hos Annelie och Mia hade vi bestämt,så även Johanna. Vi såg When in Rome, med Kristen Bell och han den snygge från las Vegas, den var faktiskt bra!Just det, jag åt en bagel också! En blueberry Bagel! Men jag är fortfarande duktig!!!

Halv ett stupade vi i säng, trötta som fan.

Men det var ingen angenämn natt direkt, Rebecka hade glömt dra ner ACn så vi svettades som djur och sov allmänt dåligt.

Mina pannkakor längst in

 

Annelie, pannkakskocken

 

johanna åkte på straffarbetet att rulla negerbollarna.. höhö

 



Min klocka ringde kvart över åtta i morse för att jag skulle gå tillbaka hit och äta frukost och så innan träningen som var halv elva.


Nu återkommer jag till rubriken hehe...

När jag smyger in här tio i nio i morse, så ser jag att det är fyra fötter i Danielles säng istället för två.. Och mkt riktigt, hon hade sällskap! :P Haha.. Lite komiskt.. Jag var tyst och smög omkring här, hon har dock inte sagt ett ljud om det..:P

Haha.. den lilla råttan som Annelie brukar uttrycka sig.. :P


Träningen gick bra idag, helt okej. Det var inte så lång träning som det brukar eftersom vi har match imorgon igen. Dom här träningarna vi har dagen innan match börjar bli lite sega nu, eftersom jag inte är med i slutet på dom.


Efter träningen skulle jag gå med Annelie och Mia till Soccerstore för att Annelie behöver nya skor för att hon inte har skött dom hon har nu.. skofett,skofett,skofett!

Iaf, jag skulle kolla efter sulor till skorna, men hittade inga. Får bli när jag kommer hem i vinter.. Annelie beställde sina skor och jag trodde vi skulle gå hem. Tji fick jag, MacDonalds och Marshalls också tydligen.. Jag kan säga att jag inte har varit på jättebra humör idag, idag är en sån dag när jag helst vill vara för mig själv.

Men, det hela slutade iaf med att vi var borta i lite mer än 2 ½timme.. jag hade tänkt vara borta max en timme. På marshalls unnade jag mig en sak iaf.. Jag köpte en ny parfym, för 10 dollar. Och eftersom dollarna är på väg ner, så kostade den med 67 kr. Billigt med parfymer här!Första gången på typ 6 veckor jag köper ngt till mig som jag ser som en liten investering och inte är mat eller förbrukningsvaror..

Britney Spears parfym believe

 


När jag kom tillbaka ringde jag och pratade med mamma en stund, den ängeln har bokat en fotvårdstid till mig den 20 december.. underbart,jag älskar det.

Sen tog jag tag i tvätten. Två fulla maskiner blev det, har skullat tvätta i en vecka nu, inte tvättat på två.. Så det var verkligen dags.


Overload..

 


Annars har jag bara suttit här och tagit det lugnt, njutit av att vara för migsjälv. Pluggat lite, kollat lite på idol, städat lite..

Och nu har jag precis varit och handlat och ska kolla lite idol och sen sova, satsar på en tio timmars sömn inatt och joggingrunda imorgonbitti.. Vi åker till matchen halv tolv, men vi spelar inte förrän sex på kvällen, killarna spelar innan oss för ovanligetens skull..


pratade med pappa idag också, pratade lite träning och så.. Gillar det.


Imorgon ska jag ringa moster Lotta och Mormor!

Jag i skolan i torsdags 


nu blir det idol och sen sängen!


godnatt,

xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards