elinrosen

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Elin Rosén - 17 oktober 2010 17:42

Godmiddag får det väl bli för min del!


Icke sa Nicke att jag kunde somna igår, sjukt störigt, när jag hade läst ut boken så låg jag bara och vred och vände mig! Galet! Jag låg och pillade på gardinerna, kollade facebook i mobilen, låg och tittade i taket, smsade folk som inte svarade. SJukt störigt. Jag hade ställt klockan på halv nio, men eftersom klockan var framåt ett när jag somnade så valde jag att ställa den på halv tio.. Sen fick jag ett sms av mamma tjugo över nio som sa att Moster Lotta höll på att installera Skype om jag var vaken!

Jag flög upp ur sängen och loggade in på skype!


Och där satt dom, Moster Lotta, och, barabrabbarbabara MORMOR! Vi pratade i nästan 40 minuter, och det var så härligt att få se dom! Min lilla mormor.. Så härligt! Detta blev jag verkligen skitglad över! Mormor ska förhoppningsvis komma ner i Jul, ja jag hoppas på moster lotta och rickard också givetvis, men jag är sugen på Stek, sås, potatis och inlagd gurka.. Mormors är bäst.. Min mormor är bäst!


Sen efter det stack jag ut och sprang 3 km, också ganska skönt, för idag är det mulet, ingen sol, 22-23 grader, perfekt! Det var skönt!


Sen pratade jag med farmor i en kvart, tjugo minuter, inte pratat med henne så mycket denna veckan för att jag har haft så mycket att göra.. Men det är verkligen mindre än två månader nu tills jag är hemma... Fattar inte det.. Vart tar tiden vägen?


Och nu sitter jag här och ska kila och äta lite i cafeterian, har ätit någon yoggi här, mango, persika och passionsfrukt, den var jättegod!


Match i eftermiddag kl 3, spännande spännande!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 17 oktober 2010 03:11

Ja shit, jag har inte bloggat på över ett dygn! Har ni överlevt? Sunken? Fast Sunken, att sitta fast ute på vischan är ingen anledning till att bara dissa sin blogg;)


Haha ja vad har då hänt sen sist?

I fredagsmorse var det dags för prov.. First Year Seminar, och det gick väl okej antar jag, hade ju knappt pluggat för det eftersom det är ett ämne jag inte prioriterar såå jävla högt.

Sen var det dataklass, vi håller på med Excel nu, och jag som har typ tummen mitt i näven när det gäller datorer kanske kommer ha lite nytta av detta i framtiden, vem vet.


Sen var det det där förbannade matteprovet.. Som varit typ klumpen i magen HELA veckan.. Skulle jag klara det? Men faktiskt, hör och häpna., jag skrev 84% på provet! Och jag var så jävla nöjd över det! Kände mig faktiskt ganska säker när jag satt och skrev provet, blev ngt litet slarvfel som jag hade kunnat utesluta kanske men ändå, 84 %! Woho, där föll en stor tyngd från mina axlar kan jag ju säga, så nojig som jag varit över det. Skrev ju bättre på detta provet än förra, och då var detta provet ändå svårare..

Och vår mattelärare satt och somnade under tiden vi skrev provet.. han har varit lite konstig på senaste tiden.. Han snarkade verkligen och sen behövde han ha lite frisk luft så han lämnade oss där... Man bara eh va?


Sen var det matchdags! Vi mötte SCAD, en av våra största konkurrenter i serien! Vinst med 1-0 blev det, vi hade några träffar i ramen, så kunde definitivt blivit lite mer än 1-0! 

MEn skönt med vinst, fortfarande obesegrade.. :)


Sen efter det skulle jag och Annelie fira att denna helvetesveckan var över..

Vi stannade på publix efter matchen, handlade kakor, chips, läsk, bagels och bestämde oss för att verkligen unna oss en kväll av att svulla.. Den började med en 45 minuter i jacuzzin! Så underbart skönt var det!

Sen lagade vi mat, pasta kyckling och bacon för min del! Och det sjuka var, ingen av oss orkade ens äta upp, och då brukar annelie äta ganska mkt.. Men chips, bagels satte sina spår.. Jag hamnade verkligen i Matkoma, bara låg där på soffan och kunde knappt röra mig. Så vi kollade på The Holiday, med Cameron Diaz, Jude Law, Jack Black och vad fan heter hon, Kate Winslet? Titanic ni vet?

Tänk om det kunde funnits några yngre versioner av Jude law till exempel.. Mumma..

var väl hemma strax innan elva, låg och läste lite och sen släckte jag!


När jag gick upp idag så skulle jag Skypa med Iza för Moster Lotta och dom skulle komma! Tyvärr så var det dålig internetuppkoppling, och ngt fel på Jimmys jävla dator, så ljudet blev segt och man missade en del coh bilden var knasig. Men jag fick se Moster Lotta och Kusin Rickard lite och kunde prata liiiite med dom! Hoppas dom skaffar Skype så man kan prata lite med dom också! Men dom säger ju att man ska vara glad för det lilla? och det var jag verkligen! Så underbart!


Sen var det dags för träning, och för min del så vart det 2 km och 200 situps och utfallssteg. Det var bara en kort träning.

Efteråt så skulle jag och Annelie gå och fixa med hennes mobil, men innan dess fick hon lite massage på vaderna av mig :) Hon har varit lite tung i benen, inte så konstigt med all träning och matcher vi har!


Och när vi går på vägen ut från skolan, så stannar en av mattelärarna som vi inte har och frågade om vi behövde skjuts någonstans, Mr Mazza. Och när vi stod där så pratade jag med pappa och kom på mig själv med att säga " Pappa, vi ska bara få lift med en kille här, jag har ringer dig om 10 min" haha, pappa blev nog lite chockad och jag försäkrade honom att det var vår mattelärare och att det var ngn vi kände haha, hörde på honom att han blev lite orolig där haha :) Söta pappa:) Fick pratat med pappa i ca 20 min:) Både om träning och lite smått och gott!


En sak här i USA, alla är så jävla långsamma när dom jobbar, det går inte undan direkt.. En kille som hjälper Annelie pratar i telefon samtidigt om en annan kund.. oförskämt tyckte vi.. Men folk är allmänt långsamma här, inte undra på att dom är tjocka och att dom har en halvmeter mellan axlarna och en och en halv meter över rumpan som pappa så fint sa det..


Sen tog vi oss tillbaka till poolen där vi låg till kl 6 ikväll! Det är i mitten av oktober och vi kan ligga vid poolen till kl 6 och solen bränner fortfarande.. Underbart.. Så man fick bättra på brännan lite idag, och läsa en hel del, läser en sjukt bra bok nu, jag vill inte lägga den ifrån mig!


Sen har jag bara kollat på Idol, men nu kraschade Flash player precis när Geir skulle sjunga, störigt! Och nu hade jag tänkt gå och lägga mig och läsa ut den där boken!


Imorgon är det match igen, mot Embry Riddle, och vinner vi den, så vinner vi Conference och får hemmaplan i Playoff et som vi ska spela! Komigen nu Seahawks! Embry Riddle är också en våra stora konkurrenter i serien! Finns tydligen några svenska tjejer också!


Ska ringa farmor imorgon också, inte pratat med henne så mkt denna veckan för jag har haft så himla mycket att göra!


Och idag, för här är det ju fortfarande den 16 när jag skriver detta, så är det prick 2 månader tills jag kommer hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Countdown!


Jag ser sååå framemot att komma hem, men jag ser även fram emot att åka hit i januari igen.. :) I like it here!


Nu mina vänner, säger jag tack och godnatt och hoppas att ni orkat läsa igenom allt!


godnatt,

xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards