elinrosen

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Elin Rosén - 5 oktober 2010 20:19

Japp, träningsvärk sen igår i magen, ryggen och liite i armarna. Gutt som fan.


Jag har precis lagt på luren med pappa efter ett litet samtal. Vi pratade om min ljumske. Jag skickade ett mail till min gamla sjukgymnast som jag hade under två år när jag hade problem med ljumsken, och han bekräftade bara det jag hade tänkt göra, dvs ta det lugnt in drygt 2 veckor och göra sånt som inte gör ont, dvs cykla, jogga, köra styrka och sånt. Skönt att kunna kontakta ens sjukgymnast ganska enkelt:) Pappa sa exakt samma sak, nu har man ju haft detta ett tag och vet vad som krävs, hade en släng av det i våras också. Antar att jag är en av dom personerna som alltid kommer få dras med problem i ljumskarna tyvärr, och det är väl så också att det blir värre med åldern tyvärr. Men det ska nog gå bra.


Skypat med Marie och Maja också, först Maja i ca 50 minuter och sen Marie i nästan lika länge! :) Alltid så himla skönt att skypa med Marie, ja maja också för den delen, vi har ball jag och maja:P

Nu hade jag inte skypat med marie på över en vecka, så man har en del att prata om, i love it.


Nu funderar jag på om jag ska kila till Subway, egentligen borde jag inte gå själv men vad fan, det är ju mitt på dagen så det borde väl inte spela så stor roll? Aja, jag får se..


Prov imorgon, hade prov idag också, men annars har det varit en ganska chill dag.

 match ikväll, bara i miami så inte så farligt, skönt!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 5 oktober 2010 04:02

Nuuu vet jag nog vad mamma menade med att tomten kanske kom tidigare i år. Höhö. När jag efter träningen gick och skulle hämta paketet som jag väntat på, så fick jag en mindre chock. Där kommer hon med TVÅ paket som är till mig. vad i hela fridens namn? var till och med tvungen att fråga två ggr om båda var till mig och ja, det stod mitt namn på båda! YAY!


Nu blev det ju helt plötsligt tungt att bära! Tur jag hade Mia med mig som fick hjälpa mig att öppna mina dörrar:)

Iiiihhh när jag kom in så slängde jag paketen på sängen och SLET upp dom, nu vet jag ju liksom hur man ska öppna dom, tack mamma, det gick mkt lättare och mkt fortare nu!


Hehe röran på sängen..

  En underbart skön stickad kofta!

 

Skor! Högklackade, eller ja, mamma ditt ögonmått ca 5 cm,mitt säger 2 cm!

  haha mamma vågade skicka med pärlsocker ändå, tur att tullen inte öppnar paketen mamma;)

 

Kakor, favvokakorna hos farmor som går åt i ett nafs, så himla goda!

  Fick två paket kakor, och såhär såg det andra ut, ca 10 minuter efter jag öppnat paketen... MUMMA!

  När vi ändå är inne på sötsaker.. Nu blir det ransonering på chokladen! ;)

  Vardagsväska, allt jag haft hittills har varit praktiskt, nu kan man se snygg ut också med en chic väska! :)

  En hög tidningar, ska bli skönt att kunna läsa skånskan till frukosten som hemma..:) Och se&hör, älskar den tidningen! SKVALLER! :)

  Och mamma skickade med Holländaren! Som jag redan lusläst och dubbelkollat alla bilderna.. Saknar min gamla tant. Hade jag varit hemma hade jag förmodligen tävlat lydnadsklass 2 vid detta laget..

 

Mysan hade stoppat med lite bilder som kommer här.

Detta är Dansgalan på lördagen 2009:)

  Jag och Linus när vi är 16 år gamla och ska på avslutningsmiddag i nian. Vi ser nog likadana ut nu, Linus är lite längre och hade nog fyllt ut farfars gamla kostym liite bättre idag..;)

 

Världens bästa Wicky med Jocke och Jag och Philip inför våran bal i trean på gymnasiet:)

  Jag och Philip, jag hade aldrig träffat Philip innan balen, en liten blind date som blev lugnt sagt lyckad :)

 

Kolla knubbisen! och jag menar inte Fille..;) Haha jo My, lugn det gör jag:)

  Världens bästa bror med världens bästa Aleksandra på deras bal! Kungligt med limousine, och de var otroligt vackra tillsammans!

  Jag och My frossar i baconchips på bio..:)

  Här försöker världens bästa Cajsa fylla mig på studenten..:)

  Haha två dagar efter studenten när vi hade lite fest hemma.. Full? Nädå! haha:)

  Linus och kusin Rickard på studenten :)

  Världens bästa bror med världens bästa pappa! :)

 


Nu äntligen börjar jag känna att jag "har allt" jag behöver här. Jag kan inte komma på något mer som dom behöver skicka, utan jag är så otroligt tacksam för de fyra paketen jag har fått! Det har fyllts på med lite mer kläder i detta paketet också, lite underkläder, några linnen, ett par jeans, leggings, en klänning och lite finbyxor och en skjorta så nu kan jag ha Businesslooken! :)


TACK TACK TACK TACK TACK! :)


 

Såhär glad kände jag mig innan idag:)


Fick använt dauerbindan som mamma skickade med. Igår fick jag känning i ljumsken på uppvärmningen till matchen så var inte med hela uppvärmningen. Löpningen i morse och så gick bra, inga känningar alls. Sen när vi hade kört en del av uppvärmningen idag och började köra passningar och volley. Då kändes det igen så jag klev av direkt, och efter jag hade duschat sen så la jag tryck. Inte det lättaste att lägga tryck på en ljumske, men jag rullade ihop en liten handduk och sen jävlar i det drog jag till. det fick sitta i en 45 minuter ungefär..

För er som inte vet så har jag tidigare varit skadad i exakt samma ljumske, vänster, och jag fick en kortison spruta för snart två år sedan, och jag är så fruktansvärt rädd att det ska gå upp, och tar därför det säkra före det osäkra när det kommer till min ljumske... det skulle verkligen vara en riktig mardröm nu om min ljumske börjar krångla igen.. hoppas inte hoppas inte hoppas inte.. :(



kommer nog ha träningsvärk i armarna imorgon efter gymmet idag haha. och ikväll vann jag ett vad mot Annelie så nästa gång vi gymmar ska hon få ett straff;)


Ska gå och lägga mig nu, upp tidigt imorgon!


godnatt,

xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards