elinrosen

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Rubrik saknas

Av Elin Rosén - 2 september 2010 03:14

Onsdagkväll! ja vad ska man säga?

detta har varit en mycket bättre dag må jag säga om man jämför med hur kvällen igår var! Oj, säger man så, må jag säga? lite oldstyle över det eller? Lillgammal? Jag? Nä?


Satte klockan på åtta i morse, hade lektion halv tio så jag snoozade en halvtimme, det var skönt!

Kilade och åt frukost, åt ju lite senare idag om man jämför med de andra dagarna så idag var mina bagels slut:( Tog en annan bulle och som vanligt frosties med mjölk! Men så, äpplejuicen var slut och jag fick dricka apelsinjuice istället, hjälp! Världen gick under!

Kilade till mattelektionen, vår mattelärare är väldigt chill faktiskt! Och bra! det är en del småsaker som man inte är van vid hemma i Sverige, skriver man 0.6 hemma, så skriver man bara .6 här! Det är en av alla småsaker. Vi får massa stenciler att jobbba med, och jag måste gå till Mathlab, fyra timmars matte på söndag, för att få klarhet i allt, han går ganska fort fram!


Sen hade jag Basic Computer Applications, det är typ lite som min Info%Layout jag hade på gymnasiet, göra posters och lära sig hur Word fungerar! Vi började på en övning idag som ska mailas in innan lektionen på fredag, och jag och jokki hann nog göra ca 3/4 av uppgiften, och nu hittar jag inte den var jag sparat den.. så imorgon blir det nog till att göra om hela! Suck, men det måste göras!


Hade en håla här på ca 1 ½ timme, käkade och sen ringde jag hem! Pratade med mamma, lite med linus, jocke och my! Jag har pratat med mamma exakt varje dag sen jag kom hit, det har blivit en rutin som jag hoppas kommer fortsätta.


Postade brevet till farmor och farfar idag, så jag hoppas dom får det nästa vecka!

Mamma sa att hon hade skickat mitt paket idag! det vägde 3 kg, så jag längtar så in i bängen efter det! mamma nämnde även något om några överraskning kanske i paketet! Can't wait!


Sista lektionen idag var International Business, och här är läraren en man i de äldre åren, kanske 60 typ? har en frilla typ som min farfar nästan, och han skrattar väldigt mycket åt sina egna torra skämt och han säger ordet OKEY typ 1000 ggr per lektion!


Fick höra idag också att jag tydligen pratar otydligt? Nä gör jag? Jag pratar väl hur fint som helst?! :) haha! På svenska då alltså, inte engelska!


Lektionen slutade tjugo över tre, träning halv fyra.. Woho, rusade iväg och fyllde vattenflaska och bytte om det sista!


Det var en jobbig träning idag, jag var väl inte lika dålig som igår, men inte heller bra.. Min kondis är inte bra, men jag tror det blir bättre för varje träning som går! Idag körde vi en löpövning som heter 500 i slutet, den gillar jag!


Efter träningen har jag suttit mest vid datorn faktiskt, fastnade med jocke på fbchatten, jag satte upp ett schema i mitt rum, jag skrev en TO DO list för denna veckan där jag skrev upp när jag ska plugga och vad och så vidare, skrev även TVÄTTA med stora bokstäver på fredag:P

Har läst lite marketing och skummat igenom lite vad som kan komma på lektionen imorgon!


Imorgon slutar jag tio i elva! Sen blir det lunch och lite plugg kanske om jag inte tar det på kvällen! Kl halv fyra har vi en fitness träning, ska springa i 25 minuter, köra lite situps och pushups efter det, blir väl en timmes träning! detta är pga av att killarna har sin första hemmamatch i sin Conference, så dom spelar kl 3!


Ikväll känns det så mycket bättre än igår, och dessa deppdagar kommer förhoppningsvis allt mer sällan ju mer tiden går! Tänk att på söndag har jag varit här i en månad! helt otroligt!


Nu ska jag ta mig en knäckemacka med mjölk och fortsätta lyssna på disney!


xoxo,

Elin


 
 
iza

iza

2 september 2010 08:20

klart det blir mindre depp och mer pepp! =)
det är ju rent naturligt, ingen rolig sits du hamnade i, men sådant kan vi ju tyvärr inte ändra på!
Du får helt enkelt kämpa på, vi hejar på dig härifrån ju! Åhhhh nu är det bara typ 3 månader kvar! =)

http://www.izaa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

2 september 2010 10:46

Det kommer bli kanon alltsammans! Härda ut de tunga dagarna och ta vara på de härliga ordentligt! Och glöm nu inte kolla stipendier, lägg några hundralappar på att söka så kanske du kan få in några tusen:) Alltid gott med lite extra klirr i plånboken:) KRAAAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards