elinrosen

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Elin Rosén - 8 september 2010 04:42

ja nu är det tisdagkväll, dagarna går så fort!


Träningen idag bestod av uppvärmning, en passningsövning som gjordes som en tävling, och jag var med annelie, den som klarade flest tillslag på 30 sek vann! Riktigt krävande övning konditionsmässigt!

Efter det så körde vi en inläggsövning med avslut, första gången på en månad! Det gick väl helt okej tycker jag! Efter det spelade vi i kanske 20-25 minuter! Och checka detta, Dunny tittar på mig, "You go right midfield" Och sen bara " No, you go forward" Tjena mittbena, jag har inte spelat anfallare på år och dar? Det var roligt dock! Tycker  om att göra det lite då och då :) När jag spelade det i en B-lagsmatch så gjorde jag fan mål och allt..:) Nu är det ju dock lite annan kvalitet på spelet här men ändå!

Vi avslutade sen träningen med löpning, en 500. Och på de två sista längderna tog jag ut mig så fruktansvärt att jag började hyperventilera, höll på att trilla ihop, fick hjälp av Mia och Annelie som tvingade tillbaka min andning och hjälpte mig hålla upp armarna.. Självklart kom tårarna också.. Ni som sett mig gråta hemma vet hur jag blir när jag hyperventilerar.. Så det var inte så kul. Men jag tog ut mig ordentligt iaf!

Det regnade lite under träningen, och sen kom solen fram så det blev en regnbåge som faktiskt fastnade på bild!


Idag varade träningen i 2 timmar! Efter det fick vi skynda oss iväg för vi skulle lämna in en grej innan kl 6! Fem i sex stövlade vi in och lämnade in den. iväg till maten, och sen tillbaka för att duscha!

Jag och Annelie började sen gå mot Sports Authority. Och det var liiite frustrerande, för Annelie går så jääääävla sakta och ni där hemma kan ju intyga om att jag går ganska fort.. Men men, det var en skön promenad dit och vi pratade, och det var härligt att spendera kvällen med henne!

I affären köpte jag ett par fotbollsstrumpor och en ryggsäck!

Min fina ryggsäck, rosa och allt! 20 dollar på rea! taget!

 

Här är böckerna jag behöver till imorgon, dom är sjukt tunga! kolla den längst in! Oj den syns inte så bra men den väger bra mycket!

 


När vi gick tillbaka vid kvart i åtta tiden var det redan mörkt.. Det blir mörkt så himla tidigt här!

Vi gick till biblioteket och pratade lite om quizen vi ska ha imorgon, och sen gjorde vi färdigt en datorgrej som ska vara inne innan lektionen imorgon!


Jag kilade tillbaka hit till rummet efter det för jag är så himla trött. Men ändå ska jag ge mig på att starta datorn och blogga och kolla igenom mina vanliga sidor på nätet..

Jag har även kollat lite på tv med tjejerna här i rummet och pratat lite..


just det, när vi åt idag så satt vi och diskuterade lite spelare runt om i världen och sånt. Helen visste inte ens vem Zlatan var?

Vi diskuterade Zlatans attityd, att det drar ner honom så in i helvete, och sen pratade vi om Messi. Alla tycker messi är såå jävla grym, men jag vet inte egentligen. Visst, han kan göra en tre-fyra mål i ligan hemma men var är han i de stora matcherna? Vem var det som avgjorde El Clasico om inte Zlatan? Vad hände med messi i VM? Han kan försvinna helt  de matcherna som är viktigast, och för att vara VÄRLDENS BÄSTA SPELARE måste man kunna avgöra och vara en viktig roll i de matcherna också! Sen pratade vi lite om Henrik Larsson, min största idol någonsin! Men det är intressant hur olika åsikter man kan ha om olika spelare, och det blir en ganska intressant diskussion dock, även om man inte kommer fram till något mer vettigt. Jokki till exempel vet typ ingenting egentligen om internationell fotboll och det är för att hon inte tittar på det, och hon kan typ ingenting om allsvenskan för att hon inte tittar. sen har hon inget allsvenskt lag där uppe heller, så det blir kanske iofs inte samma sak.. Men men, smaken är som baken, delad!


tänkte ge er en lista på alla bloggarna jag kollar varje dag förresten, och det är nästan alltid i denna ordningen också:P


http://ekkiikaan.blogg.se/ Jessica, en tjej på 19 år som är ensamstående mamma till en lilla Emilia på 4-5 månader!


www.sofifrid.blogspot.com Sofi, sambo med Daniel och med en nyfödd dotter Melissa, bor i Veberöd hemma och är nära vän med min äldsta syster Iza!


www.910525.bloggplatsen.se Emma aka Sunken, målvakt i klubben där hemma som bloggar om ALLT och även hon har åsikter om ALLT! :)


www.isabellekallenius.blogspot.com En gammal lagkamrat och skolkamrat som har som mål att plugga i USA hon med!


www.izaa.bloggagratis.se Min äldsta systers blogg, bloggar också om allt, mycket om sin son Filip och allmäna vardagssaker! <3


www.helenaogren.blogg.se Bloggar om fotboll!


www.jokkihanna.blogg.se  Johanna Markström, en tjej här i laget som är supertrevlig och kommer från Luleå! Jokki älskar palt! :)


www.blondinbella.se Älskar att läsa Isabellas blogg! :)


Dessa bloggar läser jag och kollar flera gånger dagligen! :)


Danielle bad mig hjälpa henne att läsa igenom hennes engelska, hon skulle skriva en memoar. Jag tänkte för migsjälv, varför behöver hon ha hjälp av mig för sin engelska?:P haha! :P


denna regnbågen kom upp efter träningen för att det hade regnat och sen kom solen..

 

Dessa märkena har jag fått på mina knän, det är precis som en torr fläck liksom. Jag tror det är för att man sitter så mycket på knäna när man stretchar och gräset är så himla torrt! Smörjer varje dag med helosan! :)

  haha och detta möttes jag av imorse.. jag glömmer alltid att ta med vatten till lektionerna! Danielle frågade vad där stod :P haha

 


Nu ikväll blev det jobbigt en stund.. Jag försöker sysselsätta mig så mycket som möjligt för att få tankarna på annat och det var jätteskönt att spendera kvällen med Annelie.. Men ibland går inte dom där tankarna om hemlängtan och Niklas att tränga bort.. tror också det är därför jag pluggar så mycket, för det får mig att tänka på något annat.. Jag hatar att inte kunna prata med Linus.. han har inget internet och han går inte ens hem till mamma och svarar mig på facebook.. vart har min tvillingbror tagit vägen? Efterlysning? Någon som vet? Toffel? 

Saknar honom jättemycket!


jahaja, nu ska jag avrunda här och gå och lägga mig, börjar skolan kl 11 imorgon.. Godnatt!


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards