elinrosen

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Kan det bli bättre?

Av Elin Rosén - 23 oktober 2010 02:15

FREDAG! Vart fan har veckan tagit vägen?


Iaf, jag sket i att springa i morse, oväntat eller hur? haha .

Sen var det först First Year Seminar, där vi fick göra om ett test, detta efter att han suttit och gett oss dom korrekta svaren, så alla skrev bättre på det, haha har inte fått reda på vad än men det kommer nog snart. Men liksom varför låta oss göra om ett test och så ger han oss svaren? Alla kunde ju fått 100% liksom, nu fick ju inte alla det men ändå.. Man har ju fortfarande inte pluggat in det och kan det liksom?


Hann gå tillbaka och byta böcker och ta med mig ett äpple..:) Sen var det dags för datorlektion, där hon börjar lektionen med att stå och prata i 25 minuter om hur viktigt det är att börja tänka på pengar redan när man är ung, hon köpte sitt första hus när hon var 22, man bara eh okej?

Nä men detta ledde till att vi sen skulle göra en budget, antingen kunde vi hitta på en budget eller utgå från oss själva, jag utgick faktiskt från migsjälv, och så skulle man då ha inkomst, och man skulle utgifter, och speciella utgifter, sånt som inte kommer så ofta. Typ bilförsäkringen var fjärde månad eller när den nu kommer och sånt. Vi fick fortsätta med den och den ska mailas in på måndag senast så jag tänkte försöka piffa till den och få lite extra poäng för en gångs skull.


Kilade sen iväg till matten direkt efter det, han är sen som vanligt.. han är ALLTID SEN! Jag börjar bli irriterad, så håller han kvar oss fem minuter för att gå igenom allt SJUKT SNABBT, varför inte komma i tid istället och hinna med allt på normal lektionstid?! Grrr.


Sen slutade mattelektion strax innan två och jag skulle ha träning halv fyra.

Gick tillbaka till rummet och slängde i mig lite yoghurt och flingor och pratade med mamma. Vi diskuterade det här med jobb nästa sommar litegrann, eftersom jag måste fixa det när jag kommer hem i vinter typ..Har inte så många alternativ, men vi får väl se.. Hoppas på att kunna fixa något iaf.. Någon som har några tips på sommarjobb ? Kommer hem i mitten av maj och åker i början på augusti!

Såg fram emot att ringa och prata med pappa också, har inte pratat med pappa sen i måndags nämligen. Och så svarar ingen där hemma? WTF? Jo då var han på Ålagille i Åhus om jag fattade det hela rätt.. Så jag får ringa honom imorgon..:)


På träningen tänkte jag testa att vara med, och vi skulle spela hela träningen, vi körde 3 lag med 7 i varje typ, sen spelade vi 3 minuters matcher, två i rad och sen vilade man en. Det gick faktiskt bra, märks ju att man varit borta två och en halv vecka då, men ljumsken kändes bra och så, och jag lyckades åstadkomma några fina grejer iaf. Kommer nog ha lite träningsvärk imorgon dock. Men sen eftersom jag skippade löpningen imorse så gick jag till gymmet efter träningen och körde 20 minuter på crosstrainern, fy fan vad jag svettades. Och eftersom jag har mina värmebyxor på mig och det var varmt ute och sen fortsatte jag, så RANN det svett nerför mina vader från värmebyxorna haha:P Ja svetten lackade självfallet i pannan också haha, men det kändes ändå skönt att ha det gjort! Jag skulle kört lite på cykeln med men insåg att det hann jag inte om jag skulle hinna äta mat!


Och sen blev det en skön dusch och nu sitter jag här efter att ha kollat på senaste avsnittet av Doobidoo, där bla Stefan Holm var med, han är en fenomenal människa, inte bara är han en fantastisk idrottsman, han är allmänbildad och grym i På Spåret, och han var grym i Doobidoo också.. Hur bra kan man bli eg?


Detta har varit en väldigt bra dag faktiskt, jag har känt mig pigg och glad och allmänt lycklig..:) Sen imorgon är det träning kl 1, sen får vi väl kolla på killarna när dom spelar kl 3 och sen måste det pluggas! Tänkte köra lite löpning på morgonen eller crosstrainern på gymmet också.. Konditionsträning konditionsträning om man ska få ner sig ngt kg.. Ska dock bli skönt att komma igång med fotbollsträningen igen så man får rört på sig lite mer!


Nä nu ska jag plugga lite Marketing, prov på tisdag!


xoxo,

Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards