elinrosen

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

En bra dag

Av Elin Rosén - 27 september 2010 03:44

Idag har varit en bra dag!   


Jag satt och lyssnade på MFF-IFK Göteborg, även om sändning var störig, jag missade typ alla målen!


Jag gick till cafeterian och skulle äta frukost vid tolvtiden, jag vet det är sent, men dom öppnar halv tolv på helgen!

Idag blev det en Cinnamon and Raisin Bagel och en skål mjölk med frosties!

Satt och läste samtidigt, Switch. Alla på hela skolan ska ju läsa den boken, och så ska man göra något i varje klass som har med boken att göra. Engelskläraren har sagt läs ca ett kapitel i veckan, sen ska vi göra en poster som ska locka folk att läsa boken, det ska vi göra i slutet av terminen. Men sen kommer First Year Seminar läraren och säger, nästa vecka ska ni ha läst ut boken OCH skrivit en review på 350 ord. Kan dom inte bestämma sig liksom? Jag vet att det är många som inte ska läsa boken, men den är faktiskt jävligt intressant, och läsa har ju aldrig varit något problem för min del! Så det ska nog gå ändå.


Efter frullen så gick jag faktiskt till poolen! Där låg dom andra tjejerna och det blev väl ca 1 ½ timme där! Det var skönt! Jag gick tillbaka vid tre tiden tror jag klockan var, och sen snackade jag lite med My på msn!


Idag förlorade laget med 8-1. Jag vet helt ärligt inte vad som händer. Hur kan man sluta tycka om fotboll sådär och skita i att träna? Och sen, ja nu vet jag att jag går in på känslig mark, men det här med prioriteringar igen alltså. Nä men jag vet, jag säger att jag inte kan och sen går jag på en annan fotbollsmatch? Och sätter laget i sticket med två avbytare? När laget behöver dig som mest? Crazy.

Jag vet att det är dumt av mig att gå in på detta eftersom det är väldigt få människor som har samma prioriteringar som mig, men någon måtta får det ju vara. Blir kval till div 4 för Hardeberga BK, OM inte, det finns alltid ett OM, typ Hallands nation vinner alla sina och HBK vinner över Trelleborg eller ngt sånt. För det lär ju hända?

Jag kommer iaf spela lite inomhusfotboll med HBK som det ser ut nu, sen till våren rör jag på mig.

Och jag har redan fått ett väldigt intressant erbjudande som är i högsta grad aktuellt till våren.

Sorgligt, det är ett bra gäng i HBK, har trivts väldigt bra där!


Idag till middag åt jag faktiskt lite köttgryta med ris! ingen bagel, inga flingor! Och den smakade faktiskt bra! Kändes ok att äta varm mat för en gångs skull:P

Och när jag var på Publix innan så handlade jag inget onyttigt, bara frukt! Eller det beror ju på hur man klassar popcorn?

För ikväll har jag ätit popcorn och druckit coca cola medans jag städade!


var en sväng på biblioteket också, har köpt en rosa pärm för att organisera mina papper litegrann, ska visa er imorgon!


Och renbäddat sängen har jag också gjort! inte det lättaste här eftersom dom har så konstiga madrasser här!


Detta har jag renbäddat med, svenskt namn fast det är i USA; me like!

Och nu kör jag på blått ett tag! Finns det något skönare än att lägga sig i en renbäddad säng? :)

 


Ska bli spännande att se imorgon om paketet har kommit.. jag längtar så efter att få se vad det finns i! IIIHHHH!


Nu ska jag kila och lägga mig och läsa lite och sen sova, upp och springa imorgon! har raderat typ 150 låtar från ipoden och lagt in 100 till från Danielles dator, finally!


godnatt,

xoxo,

Elin

 
 
Emma

Emma

27 september 2010 07:20

Sunken, det kvittar om Hallands vinner sina matcher. Vinner vi mot Trelleborg har vi ändå sämre målskillnad. Så vi måste vinna med typ 23-0 eller något för att slippa kvala och det lär ju ALDRIG hända.

http://910525.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

?

27 september 2010 07:33

Omogen som tar upp saker om andra i sin blogg, fattar inte varför du lägger energi på saker här hemma!! Men du har väl inget bättre för dig!

 
iza

iza

27 september 2010 08:58

elin, det där med prioriteringar kan man alltid diskutera! Skit i detta här hemma! Fokusera på DIG nu snäckan!
Nu är det snart bara 2 månader!!! Wiiiehooooo!
Gud vad jag saknar dig, men man vänjer väl sig lagom tills du ska komma hem! ;)
Och by the way, Filip var med Linus och MArtina igår! Och linus dog inte!!!! hihihi

http://www.izaa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards