elinrosen

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

fredagsnöje

Av Elin Rosén - 4 september 2010 04:31

Ja idag är det fredag!

Började med lektion i morse vid halv tio tiden. Gick dock upp redan vid åtta, då hade jag ändå fått en nio timmars sömn! Jag var i kafeterian vid halv nio, alltså min frukoststund här har blivit helig! Sitter nästan alltid och äter frukost själv i lugn och ro, det är liksom min stund. Ofta är det inte någon i kafeterian då heller. Sitta i lugn och ro och bara äta och läsa lite ur en bok.. underbart. Morgonstund har guld i mun indeed.


Första lektionen var First Year Seminar, första lektionen i det eftersom vi missade den andra förra fredagen när vi var iväg! Där läser man en bok typ, där vi ska lära oss att bli toppstudenter och så vidare. Så ska vi ha quiz på det nästa fredag på dom tio första kapitlena, och eftersom vi åker till Mississippi på torsdagmorgon så måste vi göra den innan! yay!

Efter det var det Basic Computer Apps, och den läraren är fan riktigt ball! Här började vi en liten paper igen, om en förändring eller något mål vi har! Det är mest för att vi ska lära oss hur man lägger in källor och så!

Sista lektionen för dagen var matte! Fy vad jag får kämpa för att hänga med där, det är så svårt med termerna som dom använder och så. Men ska ju gå på extramatte på söndag för att fråga lite och få det förklarat igen!


Efter sista lektionen hade jag drygt en och en halv timme innan träningen.

Gick tillbaka till rummet och snackade lite med My på msn, och sen pratade jag med mamma i telefon, och när det var halvlek i Sverige matchen ringde jag och pratade med pappa! Pratar inte lika ofta med pappa som med mamma, han bara " Jag klarar mig, det är nog värre för dig" haha. Pappa måste lära sig att svara lite oftare på facebook! Han kör pekfingervalsen så det tar ju typ åtta år för honom att svara på ett av mina mail!


Träningen idag bestod av en walkthrough. Dock hann vi bara till stretchingen innan det började åska och Coach skickade in oss till gympasalen! På med gympaskorna och köra lite passningar! ovant som fasen att vara på innegolv! Träningen varade bara en timme idag och det var inte så jobbigt, det blev ju lite annorlunda eftersom det var inomhus och vi inte kunde göra som vi brukar.


Tillbaka till rummet, lång varm dusch och sen kilade jag med Danielle, Katie och Kim bort till matsalen och åt! Sen promenerade jag tillbaka för att tvätta :) Kul fredagsnöje va?

Medans tvätten var i gick jag till Publix och handlade lite, handlade för drygt 150 kr, så nu har jag så jag klarar mig ca en vecka och lite till!

Tänkte egentligen ha pluggat lite idag, men nej, jag sket faktiskt i det! Så jag har mest suttit vid datorn, fixat med tvätten, organiserat min garderob, städat vasken i badrummet och planerat en pluggdag på söndag!


Imorgon ska jag unna mig en pluggfri dag, och vi har match på eftermiddagen vid 4 tiden!

Innan dess hade jag tänkt ta en powerwalk på morgonen, och sen lägga mig vid poolen litegrann, bara att hoppas att solen skiner! Ska hinna maila in en grej till en lärare också men biblioteket öppnar kl 13 så det ska nog hinnas!

På kvällen efter matchen ska vi ut! Blir nog dock ingen alkohol för min del! Vill inte sabba träningen plus att jag behöver nog inte dricka mer än en eller två drinkar för att bli lite berusad eftersom jag inte druckit sen i slutet på maj.


Träningsvärken idag är förresten ett faktum, men ändå skönt att veta att det har gett något!


Nu ska jag snart kila och lägga mig, ska läsa lite innan jag somnar!

Bilder kommer imorgon!


xoxo,

Elin

 
 
Ingen bild

Marie

4 september 2010 09:24

Låter som en alldeles härligt vanlig dag på skola! Hur är dina roomies?? Håller tummarna att matten ska bli lite enklare efter söndag..räkna minst 5 tal/dag så blir du GRYM på matte...
Så kul att läsa om din dag...love ya! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards