elinrosen

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Elin Rosén - 15 augusti 2011 00:29

8 träningspass och 1 match på fem dagar, slå det ni! Helt galet vad vi tränar mycket, äter, tränar, sover, det är så dagarna har sett ut.. Igår var nog den varmaste dagen på hela veckan, och jag ser nu ut som ett stoppljus i ansiktet, inte riktigt okej. Jag har smort in mig med spf 50 varje dag, men så fort man kliver ut genom dörren så svettas man konstant mkt..

Försökte förklara för farmor idag hur mycket man svettas här, men det går inte riktigt att förklara i ord:P Jag försökte genom att berätta att när vi stretchade idag så lutade jag mig mot annelie och det droppar svett från näsan haha..:P


Idag trodde vi att Coach skulle döda oss med ett tre timmars pass varav halva var fitness typ.. Men det slapp vi:) Några är lite halvskadade och vissa sjuka, så vi körde lite touches i början på träningen och två sprinter över hela planen och sen körde vi fotbollstennis, och efter det fick vi hoppa i poolen och köra ett kort pass vattengympa! :) Snacka om att vi var glada! Till skillnad från killarna som fick träna i nästan två och en halv timme, pga diverse saker som hänt i veckan, springa fick dom också, något så brutalt mycket! Vi behöver verkligen återhämta oss och få vila lite, så nu har vi dagen av imorgon till att bara njuta och fortsätta hinka in vatten..:P Dricker nog säkert minst 4 liter vatten utöver det jag dricker på träningarna.. och det behövs! Trafiken till toaletten blir lite tätare också då haha..:P


Idag fick jag äntligen skypat med Andreas, vi skypade i två timmar! :) Vi har bara pratat i telefon och smsat och mailat under veckan, och det var så skönt att äntligen få se honom också! Som jag saknar honom, men på något sätt så känns det som att tiden kommer gå fort tills han kommer och hälsar på i över en vecka.. Och det kommer bli så underbart!


För en stund sen kom det ett sånt jävla oväder, det slog nog ner en liten bit bort bara.. Allting är liksom tio ggr värre här än vad det är hemma, regnar det, så regnar det fruktansvärt mycket, aldrig som hemma, och nu när det har åskat två dagar i rad, då har det verkligen låtit som om himlen skulle trilla ner, och det igårkväll var precis när jag skulle lägga mig, (gick och la mig kl 8 igår, för er som ville veta) haha, men iaf, det var svårt att försöka somna samtidigt som man ska hålla för öronen så att man inte hör åskan.. Nu har jag fått vara ensam hemma ett par timmar också, har bara myst i soffan och tittat på film, och löst lite korsord, och ätit äggröra:D Så gott det är!


just det, igår på matchen så gjorde jag ett självmål.. med HUVUDET! Jag som sällan nickar, lyckas alltså göra ett självmål med huvudet! Det är iofs en sak som jag verkligen känner att jag har blivit bättre på sen jag kom hit förra året, att hoppa och nicka, kände det extra mycket på träningen idag, och alla som jag spelat med vet att huvudspelet inte är min grej riktigt haha..:P


Nä om jag skulle hoppa in i duschen kanske..:) Och städa lite och sätta igång en maskin tvätt..:)


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards