elinrosen

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Elin Rosén - 22 augusti 2011 14:44

Japp idag är vi lediga! Jag gick och la mig vid nio, men somnade nog inte förrän tio, vilket resulterade i att jag vaknade kl 8 efter tio timmars sömn..:) I dont mind though:)


Idag händer det inte så mycket, jag tänkte att jag skulle ringa till familjen lite, mamma, pappa, farmor och mormor typ:)

Ska dock till skolan en sväng för att betala sen, och skriva ut lite papper och sånt som behövs inför skolstarten nästa vecka!


Min fot gör mer ont idag, och den är en aning mer blå! Men annars har jag bara lite träningsvärk lite här och var, som jag alltid får efter match..:)


Nu blir det frulle för min del! :)


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 22 augusti 2011 02:18

Jag började morgonen med dubbel portion gröt och lite annat smått och gott till frukost, samling på skolan 9.45, och vi skulle inte spela förrän kl 2.. Segt värre. iaf, därför blev det en stadig frukost!

Både jag och Annelie blev så svettiga på vägen till skolan, jag menar, why fick vi joggingbyxor och en varm pikétröja att ha som resekit?! Vi kunde iaf fått ett par shorts..


När vi kom dit så skulle killarna spela före oss, så vi chillade lite i bussen ett tag och jag gick och fick mina blåsor omplåstrade, dom gör egentligen inte så ont längre, och jag tryckte precis sönder den jag har under stortån, trodde inte det var vätska i den men tji fick jag:P Sen tittade vi på killarnas första halvlek, och det var ju inte så mkt roligt, dom låg under med 1-0 i halvlek tror jag.

Sen kilade vi och bytte om, och gick för att värma upp, är det något jag hatar så är det verkligen att värma upp, men det kändes väldigt bra, och jag kände att jag hade rätt fokus fast jag var så fruktansvärt nervös, detta blev liksom min första officiella match och ja, jag var liksom tvungen att göra bra ifrån mig..


Hela laget hade en bra känsla på uppvärmningen och vi var riktigt taggade.. Vi skulle spela 3*30 minuter istället för 2*45 och det tackade vi och tog emot för. vårt lag var lite reducerat med en del spelare som inte blivit clearade och fick spela och en av våra bästa anfallare är skadad.. Men vi ställde ändå ett bra lag på benen! Vi skulle gå ut och "sit in" som dom säger, dvs, vi skulle inte sätta hög press som vi brukar göra, utan vi skulle låta dom sköta spelet litegrann för att se så vi hann med och allt. Deras tränare ställde tydligen upp med sitt andra lag i första halvlek, och tji fick dom, (btw, denna skolan vi mötte, Lynn, spelar i NCAA och är ett D2 lag, dvs större skola, rikare skola and so on", vi rullade ut dom efter noter och spelade riktigt bra! Vi ledde med 1-0 när vi gick till paus, och i andra halvlek så satte dom in sitt förstalag och vi fick lite mer att göra, men vi kunde ändå ändra vårt spelsätt och sätta hög press, det är så vi gillar att spela. det blev lite mer för oss att göra, men vi hade ändå koll på läget! Och i tredje halvleken så fortsatte vi att spela, vi blev väl lite trötta och de fick några chanser, men vår supermålvakt Matilda är bara så grym och gör kanonräddningar!


För min del gick det väldigt bra, jag var ju så nervös, och har ju inte spelat en ordentlig match på över ett år.. Men det gick förvånansvärt bra, jag och jokki funkade bra där bak, och jag tyckte att jag tog för mig och låg rätt mestadels, jag lyckades till och med vinna lite höjdbollar, och alla som känner mig som fotbollsspelare vet ju att jag inte är bra på det ;) Även om det helt klart har blivit bättre! :)Jag fick beröm från tränarna och även av några av mina medspelare, så det känns bra i själen nu! :)


i andra halvleken blev jag stämplad på foten, på exakt samma ställe där jag blev sparkad på i åhus, så nu är min fot svullen och blå igen, inte så kul, men vi är lediga imorgon så det är bra! Skallebank och lite illamående ligger jag också inne med, så efter detta blir det sängen för min del!


så skönt att säsongen har satt igång nu, nu dröjer det dock nästan två veckor innan det blir riktiga tävlingsmatcher!


idag blev jag extra glad efter matchen, för nu har äntligen älskling bokat sin resa hit! :) Om ca 2 månader kommer han hit och stannar i 1 ½ vecka! :) Och innan dess kommer mamma och stannar också 1 ½ vecka! :) Åh, detta kommer bli en riktigt bra höst!


Nä mina vänner, nu är det dags att knoppa in känner jag, kommer nog bli 10 eller 11 timmars sömn..


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards