elinrosen

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Elin Rosén - 17 juni 2010 15:02

Malmö-Köpenhamn-Amsterdam-Belgien-Amsterdam-Köpenhamn-Veberöd-Göteborg-Stockholm-Veberöd.

Ja såhär såg mina resvägar ut!

Det började i torsdags med att jag blev avsläppt inne på Svågertorp och tog tåget över till Kastrup för att möta upp Marie!

Det var ett bra tag sedan vi sågs så det blev en bra stund med att uppdatera varandra om allt som hänt!

Vi checkade in och flyget gick vid 19.30 usch jag tycker det är så hemskt att flyga, speciellt i start och landningen. Det är lite som att åka berg-och-dalbana och det hatar jag!

När vi kom ner till Amsterdam så var det fortfarande väldigt varmt, och vi hittade vår hyrbil och körde till Belgien!

Vi har framme hos Mia och hennes son Steven vid tolvtiden!

Blev bjudna på lite dricka och sen blev det massa prat! Jag fick äntligen träffa the one and only Xjules! Han var gammal och grå, och ovanligt kelen! Han fläkte ut sig på golvet framför soffan så jag fick klia hans mage!

Jag gick och la mig tidigare än Marie, och sen blev det låååång sovmorgon, klockan var lite efter tolv när vi gick upp!


Vi skulle vara hos Marion vid 8 på kvällen för Leons födelsedagskalas!

Man känner sig alltid lite som femte hjulet där nere tycker jag, visst dom pratar engelska med oss, men lika mkt/lite som dom pratar med oss pratar(?) dom på sitt språk, det låter som om dom bara spottar ur sig orden!

På lördagen åkte vi och tittade på en IPOtävling, i Holland. Inte så kul, inga flashiga hundar och ja, IPO är ju IPO, tråkigt tycker jag. Bara lydnaden som är kul att titta på.

Efter tävlingen åka vi hem igen till Marion och fixade med papper och betalning för lilla Jina!

Sedan blev vi bjudna på middag hos en vän till Patrick, och hör och häpna, jag SMAKADE en ny sak! Antoine(Stavning ingen aning) hade gjort ett eget örtsmör som var riktigt gott! Ska få en krydda skickad till mig så ska jag testa göra eget..

Jag fick faktiskt titta lite på fotboll också! USA-England tittade vi på, vi hade tippat 1-0 till USA, men det blev 1-1.. Nära skjuter ingen hare tyvärr.


På söndagen åkte vi till en KNPVträning, den träningen är hemsk att se tycker jag, jag har ju bara sett KNPV på youtube, men nu när man såg träningen så blev man förfärad.. MEn det är deras sätt att träna sina hundar, utan inlärningsmetod utan man tar till metoder som är lagliga där men olagliga här..

Vi åkte sen tillbaka och plockade upp lilla Jina och styrde kosan till Amsterdam1 Tur att vi var ute i god tid för fel körde vi, nya vägar och en GPS som inte är uppdaterad, ingen bra kombo.

Fram kom vi, och till min stora glädje visade dom fotboll på en storbildstv utanför flygplatsen!

Vi fick checkat in Jina och vårt bagage och senare gick flyget.. Denna gången gick det lite snabbare!


Linus hämtade oss på Kastrup och när vi stannade i tullen för att jag skulle visa hunden och papperna och att allt var i sin ordning så visste dom ingenting.. Dom stod och kollade i papperna, och läste och läste. Till slut sa dom att det var OK. Dom kollade inte ens chipnumret? Jag kunde haft en helt annan hund med mig?

Inte en stämpel eller en signatur fick jag som ett bevis på att det var kollat och OK. Dåligt tycker jag.


I måndags körde vi vid niotiden mot Göteborg, vi var där uppe runt lunch och där träffade vi Leif och Izzie, men även Thomas! Kul att se Izzie, hon har växt väldigt mycket! Lilla lilla Izziepizzie...

Sen körde vi vidare för att lämna av Jina hos Sverker och Anette mitt ute i skogen. Det tog sin lilla tid och sen valde vi självklart fel väg hem.. Vi var i Stockholm vid halv elva elva tiden i måndagskväll..

Packa in från bilen och in och sova.. Jag körde från stockholm vid niotiden i tisdags!

Det var sååå tufft att lämna kvar Aagje där.. Min gamla tant.. När man kommer hem är det ingen som kommer rusande nerför trappan och är jätteglad över att se en.. Nu är jag utan hund för första gången på tre år.. Känns konstigt.. Ensamt i sängen.. Sista natten tillsammans i stockholm låg hon iaf hos mig hela natten, intill mig..


Det var ganska tufft att köra hela vägen, stannade tre ggr, och ett tag var det sjukt jobbigt, det ösregnade så mkt att jag körde i 80 på motorvägen.. 59 mil blev det från stockholm och hit, och då körde jag nog den absolut närmsta vägen.

trött som ett as var jag så igår var bara en slappedag i solen! Riktigt skönt!


Igårkväll var det även match mot Höllviken, vi förlorade med 4-1. Samma visa som när vi mötte dom förra matchen, det tog en halvlek innan vi kom fram till hur vi skulle spela..

På söndag är det sista matchen för mig i HBKtröjan, hinner inte spela några fler matcher innan jag sticker till USA i augusti..


Idag har jag jobbat 5.30-14, trött är jag nu. Städat bilen och sen träning ikväll.

Jobb imorgon 9-18, 7-15 lördag, 7-12 söndag och 14-24 måndag! Sen bär det av norrut igen nästa helg! Först stockholm och sen äntligen äntligen ska jag till Västerås! Wicky och jag ska ha 5 underbara dagar tillsammans! Hoppas på lika mkt sol som förra året!


Nu ska jag städa lite..

btw, im hapy!


Puss

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards