elinrosen

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Elin Rosén - 9 december 2009 18:50

Nu har jag gått i Veberöd i 40 minuter med Izzie, så dödstråkigt det är alltså. Längtar tills jag får körkort och kan köra och rasta hundarna någon annanstans, Veberöd är för litet om man vill gå långa rundor där man kan rasta hundarna ordentligt. Izzie är iaf lite nöjdare och kan kanske koppla av lite medans jag är på träning, fast det brukar hon göra, mamma har ganska lätt för att irritera sig på henne... är man inte van vid malle så... nästa vecka är dock sista gången jag har Izzie på ett tag, skönt, men ändå inte, hon är ganska rolig den lilla krabaten.


Nu är det dags för träning, kan tänka mig en del glåpord angående festen i lördags, man det är smällar man får ta   


Längtar tills vi ska spela inomhus, träning på söndag och sen blir det sandbycupen efter nyår, hur kul som helst!


Puss!

Av Elin Rosén - 9 december 2009 16:53

Nu har jag lagt upp lite länkar till de bloggar jag läser dagligen, det blir en del   



Shit vad dålig filmen Flashdance är, helt besviken.

Av Elin Rosén - 9 december 2009 16:12

syns det att det är en malle som sover? Såhär ligger izzie ofta och gärna i soffan!

Av Elin Rosén - 9 december 2009 15:36

izzie :)

Av Elin Rosén - 9 december 2009 15:00

"It's always gonna be an uphill battle"


Ja, nu har jag varit ute med Izzie, eftersom hon hostar och egentligen ska vila blir det inget bollkastande eller leta efter boll, rätt och slätt promenad. Tyvärr så hamnar Aagje lite i skymundan när jag har Izzie, inte det lättaste att gå på promenad med båda dom två samtidigt, och eftersom mamma är kinkig och inte vill att Izzie ska vara lös i lägenheten(fast egentligen, vem kan klandra henne?)och pappa också är kinkig så får hon ju sitta i bur när man inte är hemma, men det sköter hon bra  

Förra veckan gick jag på promenad med båda två, sträckt koppel för båda två, inte det lättaste att korrigera när man inte är lika stark i båda armarna.


Rådjursjakt en lördagsmorgon

I lördagsförmiddags gick jag en promenad på morgonen med både Aagje och Izzie, jag gick på slingan, en kortare version av slingan. Har båda två lösa, ca 20 meter framför mig på stigen, och vad händer? Där hoppar fram ett rådjur på stigen mitt framför dom och båda två sticker ut i skogen, jag vrålar, ja jag vrålade så högt som jag aldrig gjort tidigare " VAD I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED?!?!? FÖR HELVETE SE TILL ATT KOM HIT! IZZIE KOM!"

I det läget brydde jag mig faktiskt mer om izzie än Aagje, izzie var jätteduktig och kom väldigt fort, hon fick en boll som jag kastade på andra hållet, medans jag såg Aagje komma ut på stigen, hon sket i att jag kallade, hon stack ut i skogen igen. Vid denna tidpunkt var jag kokande förbannad på aagje, hon är snart 9 år gammal och vet mycket väl att hon INTE ska jaga. Hon märkte på mig att jag var förbannad, hon ville inte ens komma till mig, hon smög fram till mig, jag tog tag i henne och skällde ut henne efter noter, jag har ALDRIG blivit förbannad på henne, ALDRIG tagit i henne, men nu jävlar slog blixten ner. Hon blev mäkta förvånad och gick fint vid min sida på hemvägen och släppte mig inte med blicken, jag hade bara ett koppel med mig så det fick jag ju sätta på Izzie. Första gången jag varit med om jakt ska jag säga, vill ju helst inte uppleva det igen. Men men, resten av dagen förlöpte fint!


Jag kom hem för en stund sen, hade varit nere på Hydro och hämtat mitt paket, så nu blir det till att slänga som framför soffan och titta på Flashdance, har aldrig sett den filmen.. Så, krypa upp i soffan under en filt med en malle bredvid sig, smörgåsrån med smör på och multivitaminjuice, wonderful. Allt medans himlen blir mörkare och mörkare... klockan är redan kvart över tre, vart tog dagen vägen?


Puss!


Av Elin Rosén - 9 december 2009 11:04

Ja nu har Izzie anlänt, vid halv sju imorse stövlade vi in genom dörren, hon en aning piggare än mig. Vi la oss och sov och gick inte upp förrän halv elva  

Skönt med 11 timmars sömn! kanske för mycket, jag vet....


Jag har precis varit nere hos pappa och hämtat Izzies mat och koppel och lite hostmedicin till den stackaren. Nu ligger hon i soffan och tuggar på sitt ben, men jag har en känsla av att det blir en lite längre promenad snart, det  kryper i byxorna på henne. inte kul att ha en malle som far runt i soffan och kastar sig hejdlöst. Ingen bra idé.


Fick en avisering imorse, har ett paket från HM att hämta, ännu mer underkläder!    Man kan aldrig få nog av underkläder! Skulle det bli kris, så hade jag klarat mig ett par månader utan att tvätta  


Nu börjar det härjas i soffan... suck.. ska skicka upp några bilder på Izzie som jag tagit när jag passat henne.


  Såhär glada var My och jag när vi hade monterat en IKEAsäng alldeles själva!



Puss!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards