elinrosen

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Elin Rosén - 20 april 2011 17:26

Nu sitter jag här och sitter igen. Pappa svarar inte i telefon, Jönne loggar inte in på Skype och ögonen trillar ihop när som helst. dagens i-landsproblem.


Jag måste verkligen skärpa mig med mina sov vanor, jag är så trött om dagarna och orkar ingenting typ. Vet att det har med maten att göra också.


Idag hade jag management på morgonen. Fy fan vad skönt det ska bli att slippa den klassen! Jag tror att management hade kunnat vara en rolig klass, men vår lärare, Mr Tuttle, står verkligen bara och maler rakt ur boken. Och lite då och då skriver han upp något på svarta tavlan. Nog lönt liksom? Jag tycker sånt är så himla tråkigt!


I eftermiddag spelar Barcelona mot Real Madrid igen, risken finns att det därför kan bli en fotbollseftermiddag efterföljd med plugg.. har matteprov imorgon.. gaaah.. nu ska jag verkligen organisera mitt pluggande så det kommer gå bra på Finals. det jag är mest orolig över är Macroprovet, det är comprehensive på alla kapitel vi haft i boken..


Den läraren är också en jävla katastrof.. Här lägger dom stor vikt vid att lärarna ska ha varit ute i arbetslivet i det området som dom undervisar i, men ofta så tappar dom den pedagogiska sidan av det hela, och det är inte så jävla roligt. Så talar om för oss hur vi ska ta våra antecknigar, coh hur vi ska läsa boken, vad fan, jag tar väl anteckningar som passar mig och jag kan för fan läsa själv! Den här läraren är kort, stabbig, har byxorna en dm ovanför naveln, glasögon som sitter fast i senilsnöre, grått lockigt hår, en zlatankrok till näsa och så pratar han lite nasalt och jobbigt. Lägg sen till att han inte har lärt sig våra namn än, han springer som en skållad råtta fram och tillbaka framför tavlan och så skriver han en sak på en sida, som sen hänger ihop med en sak på andra sidan, så då drar man bara en pil rakt igenom alltihopa att det hänger ihop. Sen så pratar han om SAMMA sak varenda lektion, så jag brukar alltid bara sitta och rita på hans lektioner.. tiden går sååå sakta då..


nää, nu e jag trött på att vänta, ska nog gå och göra ngt vettigt, har snart väntat i en timme på skype! jag hatar att vänta! 


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 20 april 2011 03:26

Hallu... nu jävlar börjar det närma sig! Snart åker jag hem!!!


just nu är jag trött som fan, fastnade i en bok igårkväll när jag hade tänkt lägga mig, och vips så var klockan halv ett, tvingade migsjälv att lägga ifrån mig boken men inte fan kunde jag somna! Och klockan ringde tjugo över sju imorse.. och nu är klockan halv tio och det är tänkt att jag ska iväg sen.. hur jag nu ska orka det vetifan..


Nu de sista veckorna behöver jag få all sömn jag kan få inför allt plugg.

I lördags blev det ett fylleslag utan dess like hos tjejerna, lite drama, lite drama och ännu mer drama som vanligt, men det kan jag berätta för utvalda personer moahha med tanke på vilka som läset bloggen *host föräldrar och släktingar host*


det har nu också löst sig med boende till hösten, ska flytta in till en svensk kille som heter Adam som spelar golf här på skolan! tror det kommer bli kanon! vars ett sovrum, annelie och jag delar badrum, och ja, det är cykelavstånd till skolan, till och med gångavstånd om det skulle va så. Gud vad jag längtar efter att kunna laga min egen mat! Ser till och med fram emot pre season som består av äta frukost, träna, hem och vila och äta lunch, träna, äta kvällsmat, sova, frukost, träna, hemoch vila och äta lunch, träna, äta kvällsmat. Och så ser de två-tre första veckorna ut i USA i augusti!


Till hösten kommer jag läsa lite olika kurser,

bla Environmental Science, det är typ biologi

Speech, japp, jag ska lära mig prata inför folk på engelska, kan jag behöva!

Accounting, ehm, jag antar att det är bokföring och sånt skit

Statistics, precis vad det låter, statistik.. fun

och sen ska jag läsa Introduction to American Government också


kan bli en rolig höst, tycker jag har lyckats bra med mitt schema! Ska göra mitt vår schema också, funderar på att lägga in en kurs som heter något i stil med Oceanography, i sex veckor träffas man på fredagar mellan 8-5 eller något sånt, och sista fredagen tillbringas i key west snorklandes! Kan vara intressant..!

senare i utbildningen kommer även business law, international trade, international marketing och grejer. ethics och skit också. haha kan bli kul! om man nu blir kvar här i fyra år, fast det kommer jag säkert bli haha.


vi lever en så okomplicerad och oproblematisk tillvaro här så det kommer säkert bli svårt att ta sig härifrån haha!


åh, i sommar ska jag gå på två bröllop och ett dop! moahaha, kommer bli så kul!


nä om jag skulle ta och göra något kanske.


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards