elinrosen

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

20 April 2011

Av Elin Rosén - 20 april 2011 17:26

Nu sitter jag här och sitter igen. Pappa svarar inte i telefon, Jönne loggar inte in på Skype och ögonen trillar ihop när som helst. dagens i-landsproblem.


Jag måste verkligen skärpa mig med mina sov vanor, jag är så trött om dagarna och orkar ingenting typ. Vet att det har med maten att göra också.


Idag hade jag management på morgonen. Fy fan vad skönt det ska bli att slippa den klassen! Jag tror att management hade kunnat vara en rolig klass, men vår lärare, Mr Tuttle, står verkligen bara och maler rakt ur boken. Och lite då och då skriver han upp något på svarta tavlan. Nog lönt liksom? Jag tycker sånt är så himla tråkigt!


I eftermiddag spelar Barcelona mot Real Madrid igen, risken finns att det därför kan bli en fotbollseftermiddag efterföljd med plugg.. har matteprov imorgon.. gaaah.. nu ska jag verkligen organisera mitt pluggande så det kommer gå bra på Finals. det jag är mest orolig över är Macroprovet, det är comprehensive på alla kapitel vi haft i boken..


Den läraren är också en jävla katastrof.. Här lägger dom stor vikt vid att lärarna ska ha varit ute i arbetslivet i det området som dom undervisar i, men ofta så tappar dom den pedagogiska sidan av det hela, och det är inte så jävla roligt. Så talar om för oss hur vi ska ta våra antecknigar, coh hur vi ska läsa boken, vad fan, jag tar väl anteckningar som passar mig och jag kan för fan läsa själv! Den här läraren är kort, stabbig, har byxorna en dm ovanför naveln, glasögon som sitter fast i senilsnöre, grått lockigt hår, en zlatankrok till näsa och så pratar han lite nasalt och jobbigt. Lägg sen till att han inte har lärt sig våra namn än, han springer som en skållad råtta fram och tillbaka framför tavlan och så skriver han en sak på en sida, som sen hänger ihop med en sak på andra sidan, så då drar man bara en pil rakt igenom alltihopa att det hänger ihop. Sen så pratar han om SAMMA sak varenda lektion, så jag brukar alltid bara sitta och rita på hans lektioner.. tiden går sååå sakta då..


nää, nu e jag trött på att vänta, ska nog gå och göra ngt vettigt, har snart väntat i en timme på skype! jag hatar att vänta! 


xoxo,

Elin

 
 
Ingen bild

mams

20 april 2011 18:44

du kanske ska bli lärare??????? vi ska nog få ordning på dina matvanor när du kommer hem - jag har ju läst kost på den här kursen........ så det blir mycket smör, grädde i maten o mycket fullkorn..... o sen en faslig massa grönsaker!!!! det ska nog få ordning på dej! kram mams! ( som längtar!)

 
Ingen bild

Adam

20 april 2011 18:45

hahaha so true!

 
Ingen bild

Adam

20 april 2011 18:46

Gillar den kosten! Precis vad jag ater :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards