elinrosen

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Elin Rosén - 21 augusti 2010 23:30

Kom på mig själv med att säga att jag svettades som en gris, men vänta lite nu, svettas grisar? My?


Iaf, vi satt ju ute i solen och kollade på killarnas match, förlust med 1-0 och en kille utvisad. Inte lätt. Men molnen försvann och där satt man i gassande sol! Och svettas gör man, något så fruktansvärt! Och dricker vatten gör man ju för att kompensera!

Frågade en av de andra svenska tjejerna, och i oktober blir det tydligen runt 20 grader varmt bara, då kan man ju överleva liksom:) Så fort man är utomhus vill man in!

Till våren kan det dock bli lite kallare, det är tydligen inget strandväder i typ februari, så mamma, eftersom du inte är strandmänniska så kan du komma då:D


Min roomie Danielle har varit och köpt ett litet kylskåp och en micro idag:) Nice som fan!

Ikväll ska vi på ngt möte vid sju, och sen var det ngt kl 9 och imorgon, då är det "movie on the lawn", dom visar en film utomhus! :)


Nu ska jag äta lite mer pringles och sen hänka på dom andra tjejerna!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 21 augusti 2010 20:48

jaha nu är ännu en träning över. Och jag genomförde hela! Vi sprang även 20 minuter på slutet! jag fixade det!

Nu ska vi snart kolla på killarna när dom spelar och sen ikväll vid sju så var där ngt här på dormsen, typ information eller ngt! Imorgon är vi lediga men det är orientation så vi måste vara med på vissa grejer och typ fixa vårat IDkort och sånt!

Nu har jag tryckt i mig vindruvor, twix och pringles! Gott efter träning:p och en klunk coca cola:P Ska börja göra mig iordning för att gå ut i värmen igen! Killarna har tur, för solen har nästan gått i moln!


nu ska vi se om detta funkar då,


länken till Niklas minnessida är  www.niklasrosensminnesfond.se


Hoppas det funkar nu!


igårkväll fick jag en sån känsla av saknad av vovvarna.. Att få träna hund igen.. Min lilla tant och gråmule som ligger där hemma..


anyway, ttyl! :P


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 21 augusti 2010 03:21

Ja som sagt, idag har verkligen inte varit en bra dag. Alldeles för mkt tankar som är utspridda i mitt huvudet och som tynger ner mig.


En positiv sak är att jag dock tränade hela träningen idag. Inte så jobbig träning eftersom det var match igår, eller ja, den är ju ändå relativt jobbig för mig som inte är van vid det.

Idag körde vi lång stretching, och sen "cirkeln" som vi kallar den hemma bara det att här står vi i en fyrkant.. Körde lite volley, lår, nick, fot-fot, fot-lår-nick, dubbelnick och sånt. Sen körde vi 2*20 minuter possesionspel! Cooldown och sen stretch.


Ganska många i laget skulle över till Johanna och Annica och käka tacos, men jag mår inte alls bra. har en sån jobbig klump i magen/bröstet. det är nog oro och stress. Och idag såg jag filmen som är gjord i minne till Niklas, och även hemsidan, www.niklasrosensminnesfond.se, och det gjorde att jag satt här och grät! Sen ringde jag mamma och grät lite till. Det ärså frustrerande att vara här borta ibland. Att inte kunna vara där hemma och krama om dom som behöver det. eller sno en kram när jag själv behöver en. Det var likadant igår, hade så himla ont i magen/bröstet att jag inte kunde stå upp.. fick hoppa över pizzan och kila hem och lägga mig.. Jag är en tänkare, det är jag, och eftersom jag ofta vill ha stenkoll på vad som gäller och på vad som händer så har jag såå mycket att tänka på.. Massa saker som virrar omkring.. Och så går jag gärna och oroar mig väldigt mkt, förmodligen en del i onödan. Tänk om man bara kunde ha en inställning som säger det löser sig? Ni vet Timbuktus låt? Tänk om.


Ikväll kom även min rumskamrat hit. Danielle heter hon, 18 år gammal från New York, det kommer nog bli kanon! Vi får väl bounda lite de närmsta dagarna och sen när skolan börjar!


Kvällen har jag spenderat vid datorn. Kilade iväg och köpte lite frukt och gottis sen har jag kollat ett avsnitt av Doobidoo och ett av Allsång på Skansen.. Smsat med folk där hemma som behövs och kan hjälpa mig.. Folk tror alltid att jag är värsta starka personen som fixar allt, men så är det inte alltid, it's hard on me you know. Och sen att man råkar visa mycket känslor här iom att man gråter en del nu dessa dagarna, det är nytt för mig.. Jag är ju kanske inte den mest öppna personen, och jag väljer väldigt noga vem jag ska vända mig till med mina absolut innersta känslor och tankar, och det är i stort sett inte många fler än min närmsta familj.


Imorgon är det träning kl 12, sen ska vi nog kolla på killarnas match och sen är vi lediga på söndag..


Har kollat lite på böcker och så, ska försöka pussla ihop det så det blir så billigt som möjligt.. inte det lättaste.. Elin Rosén, den fattigaste kyrkråttan på jorden..


jag vet att jag är tjatig, men det är fan inte lätt... Och att man ska behöva prata med nästan alla på engelska gör inte saken lättare... det är dock ganska skönt att träna... men det är tufft.. jag vill att allt detta jobbiga ska vara över så jag slipper tänka på det och kan komma in i vardagen..


här kom den djupa bloggen känner jag.. sry.


idag fick jag pratat med min mormor, och det gör mig så himla glad! Hon blev väldigt överraskad men väldigt väldigt glad över att jag ringde! Saknar alla där hemma! <3


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards