elinrosen

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Elin Rosén - 2 april 2010 22:33

Jahaja, fredagkväll och här sitter man.



Dagen började med en underbar frukost på hotellet här vid sidan om, mumma säger jag bara! Gosh vad god den var.

efter det var det samling i grupperna,  vi körde kringlan igen, en slalomövning där man jobbar på koncentrationen och kontakten. Det gick bra får jag säga, inte perfekt men helt klart godkänt.

Efter det var det sitt i grupp, inte lika bra som igår, hon försökte lägga sig två ggr, men en korrigering på det och sen satt hon.

Platsliggningen körde vi med en påse med godis framför, jag stod bakom påsen och berömde henne när hon var tyst och låg tryggt och fint.


Efter det körde vi lite budföring, hon har ju kört budföring innan, för ett x antal år sedan men vi körde ju inte på fullt avstånd eller tävlingsmässigt utan det var godis och ganska så kravlöst.


tillbaka till startordningen, ja fick nummer 7, sist. kul att vänta.

vi körde tre st innanlunch och under lunchen kollade vi igenom det som var filmat.


ut efter lunch och körde på, vänta vänta vänta... segt.

så blev det min tur. och vi körde med klick och target i 20 minuter. fun. men nu vet jag hur jag ska göra med rutan iaf, vi ska fortsätta köra det under helgen.

 vi gick in efter mig, kollade film, pratade lite. och sen ut igen.

körde kringlan, och gud vad bra min hund gick! Gick ett helt varv utan belöning och hon höll kontakten så himla fint och när vi hade gjort halt så blev det en jävla belöning och busa med bollen, och framföralt, hon var TYST! Inte ett gnissel!

Sen sitt i grupp igen, helt ok, stod nära och körde stadgaövningar, kan aldrig få nog av sånt.

platsliggning, ett steg framåt, hon var tystare än förra gången och det kändes helt okej. fokus på at hon ska vara tyst och inte darra i kroppen bla...


sen var vi färdiga för dagen.

blev en långpromenad för småhundarna i skogen med 3 malletjejer och en tollare, dock var båda kopplade men de blev ordentligt rastade och sussar gott i buren nu.


och ikväll har dom avnjutit en påskmiddag allt folk, vilket för mig består av köttvbullar och prinskorv.

och nu är jag duktig trött och ska sova, en hel dag imorgon också!


Ha d bra alla!


Puss!

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards