elinrosen

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Elin Rosén - 19 maj 2013 14:54

Idag är det söndag och jag sov till tjugo i elva. Vad hände där?!


I fredags hämtade Andreas mig efter jobbet och det blev en liten runda för att handla lite blommor till uteplatsen och en ny kruka till en befintlig blomma. Andreas fick ett presentkort på det när han fyllde år, så det blev lite flitiga lisa och någon blomma som öppnar sig när solen skiner och stänger sig när det är moln, glömmer alltid vad den heter!


Sen var jag faktiskt en runda till gymmet också. Jag klarade att cykla i 15 minuter och sen körde jag rehaben för bålen och sen 15 minuter på crosstrainern! Så jäkla skönt det var att kunna göra något som inte gjorde ont i knäet, och få svettas lite! Två veckor utan fysisk aktivitet förutom att hoppa på kryckorna, det var underbart få gjort något.


Vi avslutade fredagskvällen med en tur till Puben och sen mys i soffan till The Fast and the Furious, första gången jag såg den!


Igår var det en heldag i Bromölla. Vi hade seriematch mot laget precis under oss som hade en match mindre spelad än oss men samma poäng. Viktig match att vinna. Det blev till slut vinst med 3-2. Vi gjorde 3 mål inom loppet av 12 minuter på slutet. Där krigade vi bra! Solen sken och det var varmt, som tur var så låg vinden på och det svalkade litegrann. Återigen jobbigt att stå vid sidan om, men ändå så måste jag göra det, för min egen skull.

Var hemma vid halv sex, trött och hungrig! Jag hade gått största delen av dagen utan knäskyddet så det började värka litegrann i knäet.. Men jag åkte hem till Mange och Sandra eftersom Iza var där och Andreas var inne i Malmö och såg Eurovision live!

Det blev lite snabbmat i form av korv med bröd och massa snack och så spelade vi Rita och Gissa! Och jag och Iza vann :) Woho! Vi är svårslagna i spel.. :)


Jag var inte hemma förrän vid 01 efter jag kört Iza och en sovande Filip hem och sen stöp jag i sängen och kl 02 kom Andreas hem, därav sov vi ända till tjugo i elva.. Det brukar aldrig hända annars.. Och nu är Andreas i stugan och målar och jag sitter i soffan och tar det lugnt.. Knäet värker lite idag också men inte så pass att jag behöver ta värktablett, än iaf.


Hade/har en liten plan på att gå till gymmet i eftermiddag men kanske ska låta knäet vila lite efter den långa dagen igår utan knäskyddet.. Time will tell, antagligen kommer jag inte röra mig många meter utanför lägenheten idag, kanske ner till affären bara...



Nu börjar tisdagen närma sig med stormsteg, jag är förväntansfull, men också lite nervös över vilket besked jag ska få. Och beroende på vilket besked jag får och vad som kommer att hända så funderar jag på att ta hjälp av en personlig tränare med träning och kostschema, och jag vet precis vilken jag ska vända mig till om så blir fallet!


xoxo,

Elin



Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards