elinrosen

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Elin Rosén - 2 januari 2012 18:06

idag failade jag när jag lagade mat! Haha vi skulle äta panerad torskfilé, och duktiga jag slängde på dom i stekpannan och vips så var dom brända! Till och med så att älskling fick ta bort paneringen för att den var för bränd! Så där var min första fail! Dock så har det för första gången kokats potatis i denna lilla stugan! Andreas har typ aldrig kokat en potatis sedan han flyttade hemifrån, vilket är typ tio år sedan! Men det ska det bli ändring på!

Vi har till och med en liten matsedel för denna veckan! :)

Köttbullar och makaroner imorgon, oxpytt på onsdag, falukorv i ugn med potatismos på torsdag, och beroende på hur min fredag ser ut så ska vi ev äta något med bakad potatis:)


Just nu känns det som att ungefär när fredag är här så kommer jag vara så jävla uttråkad av att bara gå hemma så jag kommer att klättra på väggarna! Men nu är bollarna i rullning iaf litegrann!

Och på söndag drar fotbollen igång också, men jag tänkte jag ska ut och röra mig imorgon! Jag måste ju vara lite försiktig till att börja med, dels med knäet men även med mina benhinnor, jag kan till exempel inte riskera att springa på asfalt för det kan vara dödsstöten för mina benhinnor!


Här kommer lite bilder från en av mina och annelies sista dagar i West Palm, och då visade stället sig från sin bästa sida!


Fint väder!

 

toppen säger annelie!

 

Annelie fångade mig i ett vääääldigt graciöst hopp! Men glad kan man vara iaf!

 

Det gäller att hålla tungan rätt i mun! :)

 



Nu blir det lite fotboll på tv, Arsenal mot Fulham!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 2 januari 2012 12:54

Idag tog jag första steget till mitt nya liv! Eller ja, någonstans får man ju börja:P Var nere på Vevrehemmet idag och pratade med en kvinna som sen gav mig namn och nummer till bemanningschefen för Vevrehemmet, så nästa vecka ska jag till Lund för att träffa denna kvinna och med mig ska jag ha CV och 2 referenser, tur att jag ska gå på ett coachningsmöte imorgon med bästa Helen Olsson, som dessutom skriver en helt underbart bra blogg www.vuxenmamman.wordpress.com! Rekommenderar er verkligen att läsa den!


Har även beställt hem papper från polisen så jag kanske kan jobba som vikarie inom barnomsorgen här i byn, dock inte på Filles dagis, det hade nog blivit kaos då!


och just nu sitter jag och är barnvakt, det är angenämnt att vara barnvakt när föräldrarna lägger barnen innan dom kör! :D


Men, ja, fick åka in till byn innan 7 imorse, då steg jag innanför dörren här hos Iza och Jimpa, sen dröjde det en liten stund innan dom vaknade, och sen fick jag sussa lite på soffan här..

Sen kom Moster My och då tog vi barnen och promenerade bort till djuren på 4 H gården, alltid lika populärt hos Fille! :)


En rolig sak som hände idag när jag och Iza var på Vevrehemmet och pratade med Susanne var att hon inte hörde skillnad på oss, hon satt med ryggen mot oss och frågade efter mitt telefonnr varpå jag började säga, och då sa hon bara men tyst! Haha då hade hon trott att det var Iza som pratade.. Men sanningen är ju att till och med mamma har svårt att höra skillnaden på oss om vi svarar i telefon! En gång förde jag ett helt samtal med Jimpa utan att han fattade att det var jag när jag hade svarat i Izas telefon:)


Nä nu ska jag fortsätta titta lite på TV i väntan på att barnen vaknar! :)


på återseende!


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards