elinrosen

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Friday friday!

Av Elin Rosén - 13 januari 2012 09:51

FREDAG! Woop woop! :)


Igår var en väldigt produktiv dag också, jag började med att köra till Lund med mamma för ett besök hos bemanningsenheten, eller rättare sagt vikariepoolen! Det gick väldigt bra, fick fylla i papper och lite introduktion och sen på måndag måste jag åka in till Sjukhuset i Lund och göra ett tuberkulosprov, som är obligatoriskt att göra, sen tar det tre dagar tror jag innan man får svaret och efter det får jag börja jobba tror jag! :)


Efter det bar det iväg till arbetsförmedlingen, och jag har då hört en himla massa grejer om arbetsförmedlingen, typ i stil med, dom tvingar en bara att gå på massor med möten och det ena med det tredje! Men jag fick ett väldigt trevligt bemötande och jag skrev in mig och vi pratade lite om vad jag hade gjort tidigare och efter 5 minuter sa kvinnan att " bara av att ha pratat med dig i 5 minuter så tror jag att du kommer fixa det här själv" Och ja, jag har ju en del grejer på gång:P Så nu ska jag be apoteket och hydro fylla i 2 st arbetsgivarintyg och så måste jag ringa CSN och få ett intyg på att dom har betalt ut studiemedel till mig under tiden jag varit i USA! :) Så ska jag skicka det till alfakassan som är en arbetslöshetskassa där man kan få ersättning ifrån! Så nu är den bollen i rullning också!


Idag ska jag till Kulans Idrottsskadecentrum, jag är nervös och lite pirrig i magen, vet inte varför egentligen men ja, det ska bli spännande att höra vad dom säger :)


ikväll blir det att åka till Sjöbo och titta på fotboll, det är herr seniorer som spelar i Blentarpscupen! Denna helgen kommer verkligen att genomsyras av fotboll! Ikväll ska vi då till Sjöbo, imorgon spelar jag i Harlösaspelen, woho! Och på söndag spelar det andra Veberöds laget i Blentarpscupen så då ska vi åka dit, sen är det slutspel på söndag där också! :) En riktig fotbollshelg!


Igårkväll hade jag och Andreas en lugn och skön kväll, vi lagade mat, sen bakade jag muffins, och sen tittade vi på Can't buy me love, med Patrick Dempsey, det var typ det första han gjorde i filmväg och den kom ut 1987!! :) Han var kanske inte riktigt lika hunkig där som han är idag dock haha :P


Nä, nu ska jag nog slänga i mig lite frukost och sen fixa iordning mig lite och köra in till byn! Ett besök hos farmor och farfar ska jag nog hinna klämma in :)


xoxo,

Elin

 
 
vuxenmamman

vuxenmamman

13 januari 2012 23:38

Du är så duktig Elin. Thats my girl....om nu lilla mamma förlåter att jag stjäl dig lite ;-)

KRAM KRAM

http://vuxenmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards