elinrosen

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Elin Rosén - 9 januari 2012 19:37

Idag trillade det in ett litet sms där det stod " Du har fått en award av mig i bloggen!"

Oj tänkte jag, får lilla jag en award?


Jag har då fått en award av Helen, som skriver en helt fantastisk blogg med mycket inspiration och tankar som verkligen får en att fundera! Tack så hemskt mycket för att du tycker jag är värd en award!


Detta är då en Liebster award, och ordet liebster är ett tyskt ord som betyder beloved/favorite, och för er som då inte är några hajjare på engelska, så på svenska blir det ju då älskad/favorit! Tänk att någon har mig som en av sina favvobloggar!


Meningen är de som får utmärkelsen ska få fler läsare genom att länken sprids. Länkkärlek helt enkelt och sånt gillar vi.
Får du en award och vill anta den gör du som så att du tackar och länkar till personen du fått den av och sedan presenterar de fem bloggar du vill ge awarden vidare till.


Och då är tanken att jag ska välja ut 5 av mina favoritbloggar som jag tycker förtjänar lite mer uppmärksamhet! Jag har ju en hel lista med säkert 20 bloggar som jag följer mer eller mindre varje dag!


Jag kommer här att lägga upp deras länkar utan inbördes ordning!


- Johanna Markström, aka Jokki, en fantastisk tjej från Luleå som jag har fått äran att lära känna borta i USA! Skriver om allt väldigt öppet och ja, jokki är en kanontjej!


- Stattinskan , en blogg som verkligen får tankarna att snurra och alltid kan ge en ett gott skratt ett par gånger om dagen! Verkligen värd att läsa!


- Isabelle Källenius , en tjej som verkligen lever livet till fullo! Upptäcker världen, pluggar i USA, en riktig entreprenör! Kul att läsa om alla fina resor hon gör och hennes liv!


- Nina Palmstrand , fina fina Nina! Skriver om livet i allmänhet och livet med 3 tokiga schäfrar och en ett familjeliv i Bara! Skriver på ett sätt som får en att le varenda gång man läser den!


Den sista awarden vill jag ge till en blogg som verkligen berör mig, jag har inte läst den så jättelänge, men däremot satt jag i tre dagar och sträckläste vartenda inlägg från början av bloggen och sen dess följer jag den varje dag!


Denna awarden går till Emelie, en ung tjej som jag beundrar något så kopiöst mycket! Hon skriver bloggen om hennes dotter och deras liv. Livet med en liten flicka på snart 3 år som har en dödlig sjukdom, och en till liten tjej på snart 1 år som är frisk! Emelie skriver om kampen med läkarna, att hitta en botemedel, och att få leva med att det är Emelie som vet mer än läkarna.. En sån stark och fin människa som Emelie, det är beundransvärt hur stark hon är!


Det var mina awarder för denna gång, och jag vill återigen tacka Helen för att hon gav mig en award!


xoxo,

Elin



Av Elin Rosén - 9 januari 2012 10:04

Men så är ju inte min verklighet direkt i dagens läge.. Men idag njöt jag verkligen av att INTE behöva gå upp ur sängen! Jag hade satt klockan på halv nio, men kom inte ur sängen förrän halv tio, och då kom jag inte längre än till soffan.. :)


Sitter framför tvn nu..:) Och som jag njuter! Av att inte ha en fullspäckad dag och vecka, det har verkligen gått i 190 sen jag kom hem, och tänk bara om jag skulle ha åkt tillbaka till USA, då hade jag gjort det på söndag, men jag njuter verkligen av att vara hemma, och just att bara vara, antar jag att jag inte har gjort riktigt än.. Bara göra ingenting en dag, helt själv!


Idag har jag inte jättemånga måsten, jag ska ringa 1 samtal, och det måste jag göra, och jag HATAR verkligen att ringa telefonsamtal, kommer ihåg innan jag åkte till USA var jag tvungen att ringa till USA för jag hade glömt ett lösenord, och då att till på köpet behöva prata ENGELSKA! Det var ju det värsta! Men, idag ska jag ringa det där förbannade samtalet!


Nä nu ska jag nog fortsätta titta lite på tv..:) Förresten, igår så var det en av ledarna som sa " Och du var ju här en gång förra året och om jag inte minns fel så var du lite större då" Och då berättade jag att jag hade gått ner 9 av de 10 kg jag gick upp, och fick ett stort grattis till svar, och jag blir så glad av att höra sånt! :)


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards