elinrosen

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Trying to..

Av Elin Rosén - 9 december 2011 03:33

Here we go again.. Just nu verkar det inte finnas någon hejd på tråkigheterna som omger mig just nu..

Och jag har då aldrig känt mig så hjälplös när jag befinner mig här borta.. Det finns verkligen ingenting jag kan göra för att underlätta för någon, hjälpa någon eller ja, bara finnas till för dom där hemma som behöver det.. Och jag försöker, gud vad jag försöker att vara stark.. Men det är inte alltid lätt för lilla mig.. Jag tillhör dom personerna som samlar på mig saker under ytan, och jag hatar att visa när jag är svag eller att be om hjälp.. Är det något jag har svårt för så är det att be om hjälp, jag hatar att vara beroende av någon och jag vill gärna vara självständig och stark.. därav har jag svårt att visa mig svag och sårbar inför människor..


Nu är det mindre än 2 veckor tills jag åker hem, och tiden går så fort.. Det svåraste av allt med att åka härifrån är att jag kommer sakna alla fina vänner jag har fått, Maria, Annika, Jokki, Matilda med flera, men jag vet också att vi kommer att återförenas och hålla kontakten fast jag åker hem!


Just nu cirkulerar det alldeles för mycket i mitt huvud.. det är mycket tänk om det händer och tänk om det inte funkar och tänk om det blir så istället.. Jag försöker att vara positiv i mitt tänkande, jag försöker se det braiga i saker och ting som sker, men ibland är det svårt, och bilder på det absolut värsta som kan hända dyker upp i mitt inre.. Och då kan tårarna lätt börja brinna innanför ögonlocken men dom trycks tillbaka illa kvickt, eller jag försöker göra det iaf..


avslutar detta inlägget med en låt från filmen Burlesque där Cher sjunger den, så himla bra!


Feeling broken
Barely holding on
But there's just something so strong
Somewhere inside me
And I am down but I'll get up again
Don't count me out just yet

I've been brought down to my knees
And I've been pushed way past the point of breaking
But I can take it
I'll be back
Back on my feet
This is far from over
You haven't seen the last of me
You haven't seen the last of me

They can say that
I won't stay around
But I'm gonna stand my ground
You're not gonna stop me
You don't know me
You don't know who I am
Don't count me out so fast

I've been brought down to my knees
And I've been pushed way past the point of breaking
But I can take it
I'll be back
Back on my feet
This is far from over
You haven't seen the last of me

There will be no fade out
This is not the end
I'm down now
But I'll be standing tall again
Times are hard but
I was built tough
I'm gonna show you all what I'm made of

I've been brought down to my knees
And I've been pushed way past the point of breaking
But I can take it
I'll be back
Back on my feet
This is far from over
I am far from over
You haven't seen the last of me

No no
I'm not going nowhere
I'm staying right here
Oh no
You won't see me begging
I'm not taking my bow
Can't stop me
It's not the end
You haven't seen the last of me
Oh no
You haven't seen the last of me
You haven't seen the last of me


xoxo,

Elin

 
 
Ingen bild

Marie

9 december 2011 06:51

*kramar om* Du vet... det som inte dödar... det härdar!

 
Ingen bild

Andreas

9 december 2011 08:20

Den tanken "Tänk om" behöver du inte ha när det gäller oss älskling!Jag finns här för dig, för alltid!
Jag ska ingenstans!!
Hoppas att det andra ordnar sig!

Jag älskar dig Elin!! <3

Everytime our eyes meet
This feeling inside me
Is almost more than I can take
Baby when you touch me
I can feel how much you love me
And it just blows me away
I´ve never been this close to anyone
Or anything
I can hear your thoughts, I can see your dreams

I don´t know how you do what you do
I´m so in love with you
It just keeps getting better
I want to spend the rest of my life
With you by my side
Forever and ever
Every little thing that you do
Baby I´m amazed by you! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards