elinrosen

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Elin Rosén - 9 september 2011 02:55

Ja här händer en del grejer just nu, men jag har inte orkat blogga, ska försöka bättra mig!


  Såhär ser mina ben ut just nu.. Kinesiologi tejp kallas det, det ska hjälpa till att öka blodtillförseln typ..

Idag har jag även varit och fått en MRI, dvs en magnetröntgen. Ni har säkert sett såna på film, men blir liksom inkörd i en stor rund sak, nu blev inte jag inkörd hela vägen eftersom det bara var mina ben som skulle röntgas, men iaf, det tog 1 ½ timme att göra det, eftersom jag gjorde båda benen.. På slutet gjorde det riktigt ont, det var så att tårarna kom! Benen var fastspända så hårt.. :( Iaf, på måndag vet jag mer, för då ska jag tillbaka till sjukgymnasten och se vad röntgen visade typ, och sen får vi ta det därifrån.. det suger sjukt mycket att inte kunna träna fotboll just nu, riktigt frustrerande är det! Jag blir ju för fan kinkig när jag inte får träna! fråga bara min familj.. inte kul att ha en skadad Elin hemma som inte får spela boll..


I helgen ska vi åka iväg igen, förra helgen slog vi Mobile på lördagen med 3-2, och sen blev söndagens match inställd pga tornadovarningar där uppe, och så åkte vi hem en dag tidigare..


Och i måndags var jag, Annelie och Adam nere i stan och käkade på Cheesecake Factory och tog en drink! Så gott det är där nere!

 

Ja, skolan är också igång på riktigt nu, accountingboken har äntligen kommit så nu kan man plugga accounting också.. Woho!


Idag passade jag på att köpa nya fotbollsskor, mina predators har gått sönder framme på vänsterskon, så det behövdes nya! Jag funderade på att prova Copa Mundial, och det gjorde jag, och dom kändes helt okej, men så provade jag ett par predators igen, sjukt lätta var dom! Mycket lättare än dom jag har nu! Och jag har nog en typisk predator fot för så fort jag tog på mig dom skorna så var dom som gjorda för mina fötter!


  Titta, dom är ju till och med blå och gula;)


Tidigare i veckan fick jag paket hemifrån med lite smått och gott i, mina älskade morgontofflor/ubertjocka raggsockar är äntligen här! Lite små medikamenter och dylikt också, och så fick jag den här också, och jag förstår inte riktigt vad min familj insinuerar när dom skickade denna till mig;)


 

Ja imorgon bär det iväg till Daytona, och vi spelar en match imorgon mot en skola som heter Graceland, som är rankade nr 16 i landet( vi är rankade 24), och dom var rankade nr 7 i början av säsongen, och på söndag möter vi en skola som heter Auburn Montgomery! Daytona är "bara" tre timmar iväg, så vi håller oss i samma stat iaf!


Nä, nu är jag trött, eftersom vi hade träning HALV SJU imorse, även om jag inte tränade så var jag ju ändå där, så nu blir det till att skalla kudden!


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards