elinrosen

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Elin Rosén - 2 februari 2011 03:32

Ja, här är det fortfarande 1 Februari.. En helt jäkla månad av detta året har gått.. Helt otroligt.. Tiden går så himla fort!


Har fått pluggat en del nu ikväll också, har skrivit en Desriptive essay som skulle handla om en resa eller en plats..Först tänkte jag skriva om ett besök i pappas trädgård på sommaren, men sen när jag väl skulle sätta mig och skriva så slutade det med att jag skrev om något helt annat! Jag skrev om min resa till Konungarnas dal i egypten! För när jag väl var uppe i den resan, så insåg jag inte värdet av den.. Nu såhär i efterhand är det liksom inte att jag simmat med vilda delfiner som jag berättar om, utan det är faktiskt just resan till Konungarnas dal!

Utan det är om den fantastiska resan dit istället.. För nu inser jag hur jävla mäktigt det är där. att få se de här gravarna som är flera tusen år gamla, helt otroligt.. Och alla målningar och hur långt ner i marken det är..Powerful.. Och sen allt annat jag och Maja fick se på den resan, misären i Egypten, hur ren Egyptens renaste stad är( inte alls ren mao), åka båt över Nilen, beduiner som gick runt och tiggde för att få pengar eller mat.. Fram tills dess hade jag aldrig insett att folk verkligen levde på det sättet.. Tänk hur bra vi har det liksom, tak över huvudet, mat för dagen, kläder på kroppen.. Kommer aldrig få bort bilden ur huvudet på den lilla flickan som kommer fram med en liten killing, som ville att vi skulle titta och sen ge henne mat eller pengar.. Helt ofattbart.. Fy vad vi har det bra i Sverige.


Det är likadant här i USA, kontrasterna är så himla stora! Ett stenkast härifrån skolan så bor folk i trailers liksom.. Precis som dom gör på film.. Jag tror nog att den överlägset största skillnaden mellan USA och Sverige är det sociala skyddsnätet vi har i Sverige..


Gick till Publix innan, skulle handla toapapper.. Och vad kommer jag därifrån med? Något toapapper? Nejdå, jag går därifrån med en cola, yoggi och ett twix och någon mentos! Kom på när jag satte in Yoggin i kylen haha att jag hade glömt toapapper.. Sjukt störigt!


Imorgon är det klass kl 8, sen lektion 9.30 igen,och sen gymmet igen! Blir till att köra ben imorgon igen, kan iaf böja armen lite mer nu!


nu ska jag nog göra mig iordning för sängen!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 2 februari 2011 00:02

Fick pratat med bästa Aleksandra i telefon i 45 minuter innan, gud så skönt det var! Det var verkligen välbehövligt och jag fick lite mer energi tack vare det! I love you! <3


Har precis kommit tillbaka från cafeterian, försökte äta lite men det gick inget vidare.. Huvudvärken maler fortfarande i skallen på mig, och nu ska jag försöka skriva en essay också som ska vara klar till imorgon..


Har läst på Aftonbladet om någon jäkla mammutstorm som skulle slå till här i USA, i östra USA, så det borde ju vara här med. Och nu när jag gick till och från cafeterian så slog det mig faktiskt att det blåste lite mer än vanligt.. Får se om det urartar här eller det inte blir någon storm!


Nähä, om jag skulle ta och försöka koncentrera mig litegrann kanske, inte det lättaste idag kan jag säga!


 


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards