elinrosen

Alla inlägg under december 2010

Av Elin Rosén - 5 december 2010 16:33

Idag är det andra advent, och jag satt verkligen och kollade på de två första avsnitten av julkalendern igår på svt play för att jag hade lite tråkigt.. Skönheten och odjuret, hela filmen, slank också ner, från youtube.

Självklart pluggade jag, marketing och dator. Blää..


och inatt hade jag nog den mest konstiga och makabra drömmen. Jag drömde att jag var på en savann, i afrika typ. Där en puma sprang och dödade lodjur, och jag försökte springa ifatt hela tiden och hindra den här jäkeln, men då gav den ju sig på mig, så där fick jag stå helt hjälplös och se på när puman dödade lodjuren, alltså nu snackar vi som i att puman verkligen knäckte av huvudet och slet dom i stycken.. Inte så angenämn dröm!


För övrigt så är det 11 dagar kvar, för er som tappat räkningen;)

Och för övrigt så ska jag även spendera hela denna dagen till plugget, förutom att jag ska till gymmet nu kl 11!


För övrigt, för er som inte vet, så ska jag bli moster i sommar! :D  IIHHHH!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 5 december 2010 00:46



Dagen idag har spenderats i gymmet och vid poolen.

Jag började i gymmet, 10 min uppvärmning på crosstrainern,

sen körde jag rygg, mage och armar. Blev 300 situps!

Och som avslutning 20 min crosstrainer.

Imorgon öppnar gymmet kl 11, så då ska jag stå där och vara redo för ännu ett pass!


Sen tog jag mig till Annelie, vi skulle plugga lite vid poolen. Men jag fixar verkligen

inte att plugga vid poolen, det borde man göra vid ett bord och en stol, och det är det som krävs för att jag ska lyckas plugga. Så jag låg och solade och läste bara! Lite färg fick man nog iaf.

Sen blev det lite jacuzzi bad och sen lite käk, hade dock inte så mkt aptit, vet inte varför, men trykte i mig litegrann iaf.


och nu är jag här, där jag ska spendera kvällen, medans dom andra ska ut och svänga sina lurviga så ska jag plugga!


Imorgon är det 2 advent, helt galet vad tiden går fort. Rätt som det är så är jag hemma bara! Dom flesta åker hem några dagar innan mig, och det har jag lärt mig nu till nästa gång att jag ska göra, boka min hembiljett till några dagar tidigare!


ja nu får jag väl sätta igång och inte dra ut på det ännu mer! Vilket jag säkert kommer göra ändå eftersom jag kommer hitta ngt roligt att titta på på svtplay eller ngt. haha.


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 4 december 2010 04:46

Ja idag har varit en slappefredag! just nu har ag suttit och pluggat till mitt datorprov på tisdag i över en timme, en fredagkväll?! :D Hur studigt är inte det egentligen?


Idag hade jag två lektioner, och på matten så skulle vi ha en review inför vårt final nästa vecka, hade fyra papper att gå igenom, och vi gick igenom ett.. bara för att folk är dumma i huvudet. drygt som fan..


Sen gick jag till gymmet efter att ha pratat en liten stund med pappsen.. Körde 40 minuter på crosstrainern igen, och imorgonbitti ska jag träffa Annelie på gymmet för att köra ett pass till.. Keep it up Elin!


Sunken, jag ska inte slå dig haha:D Men du lär nog märka vart dom där extra kilona sitter:P



Dagarna går så himla fort nu, jag fick även skypat lite med Iza, utan Fille och utan Jimpa för en gångs skull, det var skönt! :) Jag längtar så efter dom! :)


Nu ska ajg se om jag kan lyckas somna, har faktiskt lånat en ny bok, och har kommit fram till att jag efter julen ska ge mig på en gammal klassiker till bok.. Tolstoys Anna Karenina hade jag tänk försöka läsa..:)


godnatt på er alla!


xoxo,

Elin


Av Elin Rosén - 3 december 2010 16:14

Idag är det fredag! Idag kommer nog en del gå ut, men inte Elin inte, hon ska hålla sig hemma, spara sina pengar och plugga! Viktiga prov nästa vecka!

Sen ska hon träna lite också såklart! :)

Nu är jag faktiskt lite pepp på att sätta igång och plugga inför alla proven.. det behövs!


Nu ska jg se om det går att skypa litemed Iza, sen är det lektion!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 3 december 2010 02:46

vet ni vad? idag har jag ätit en god köttbit! Så himla gott!

Jag gymmade idag, körde 40 minuter på crosstrainern, det var välbehövligt, på det igen imorgon igen!


Sen var jag på möte med coacherna. det var egentligen inte så mycket att säga eftersom jag inte har spelat några mather. Men det var ändå intressant att prata lite. Dom tyckte jag hade haft en bra attityd hela säsongen med tanke på min situation att inte fått spela. Jag sa att det har varit tufft vissa perioder och gå ut där och träna när man inte får spela, det är ju det man tränar för. Dom sa att dom såg fram emot  att få se min " competitive side" till våren och hösten. Nu handlade det om att få mig redo för spel, och Coach sa att han kunde se glöden coh viljan i mina ögon över att få gå ut där och visa vad jag kan och slåss om en plats i startelvan. han sa att dom behövde lite stabilitet och good talent där bak, och dom ansåg att jag har något att tillföra där:)

Kändes skönt att få höra! :)


Efter det skypade jag med My och Jocke, inte långt kvar nu! :)

Sen träffade jag Annelie så låg vi och napade lite i hängmattan i solen innan vi skulle ge oss ut på promenad..

Kände mig inte så kry, fick ont i magen, började få ont i huvudet.. Förmodligen näringsbrist.. inte kul.. så när vi kom tillbaka blev det till att lägga sig och vila, och självklart gick inte huvudvärken bort, men det var bara till att bita ihop och sätta igång med tvätten, har inte tvättat på två veckor.. Sen ringde Annelie coh vi gick till Duffys, det är en sport bar som ligger här runt knuten.

bestämde mig för att äta en köttbit.. Så det blev kotlett med pommes! underbart gott att få äta lite ordentlig mat!

Så där satt vi och hade det trevligt, pratar om allt och inget som vanligt, så underbart härligt att bara vara.. Vi har det så okomplicerat här, inte så mycket problem och inte så mkt att oroa oss över.. Väldigt härligt..

Vi pratade om hur vi tror att vi kommer se på denna tiden när vi blir äldre och har stadgat oss och fått en rutinvardag.. Jag tror att man verkligen kommer se tillbaka på denna tiden med stolthet och glädje, att man faktiskt vågade att sticka iväg och göra något.

Sunken skrev ju ett inlägg om mig, att hon beundrade mig för att jag var så stark som fixade detta.. Och när jag tänker efter, så är det nog det. Jag har aldrig varit ifrån min familj mer än en vecka, och då har jag bara varit i västerås liksom. Så jag är så jäkla glad över att jag tog chansen och vågade komma hit och fram för allt stanna kvar här efter allt som hände i början.. det krävs en del för att orka göra det..


Nog om mig..

Nu väntar tvätten på mig, ska plocka in den sen blir det till att knoppa in tidigt och se om jag kan sova inatt..


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 2 december 2010 15:37

Om 14 dagar är jag hemma!och då ska jag få äta mammas köttgryta med ris! :) och självklart träffa alla!


Idag gick jag för en gångs skull upp och åt frukost innan lektionen. Annars brukar jag gå upp typ tio i åtta när jag börjar kl 8.. Men idag skulle vi ju ha Finals i grammar på engelskan, sådå tänkte jag att lite frukost skadar nog inte!

Hade förberett mig på ett långt och svårt prov, 20 minuter tog det mig. Woho. Sen fick jag tillbaka sista grejen som vi hade skrivit, som jag fick A på igen :) Har jag tur kan jag nog skrapa ihop ett A sammanlagt i kursen. Hade varit kul.

Sen fick jag idag reda på att vår marketing lärares svärmor hastigt hade gått bort igår, hennes egen mamma är nämligen själv svårt sjuk och ligger inför dödsbädden typ och därför var det väldigt oväntat. Men iaf så har vi ingen lektion! Väntar just nu på att Annelie ska komma tillbaka med min ipod så att jag kan gå till gymmet kl 10 när dom öppnar. Hade tänkt köra crosstrainer i 40 min, dvs 1.2mil, det är väl okej AGB?

Sen ska jag och Annelie nog träna en gång till i eftermiddag!


det är ganska kyligt här idag, kyligt för att vara Florida alltså.. Jossan hade typ 22minusgrader hemma utanför Göteborg, inte illa..


Och jag har sovit så himla dåligt de senaste nätterna, vaknar flera gånger och ligger och vrider och vänder på mig.. inte kul alls..


Kvart över elva idag ska jag på möte med coacherna, typ utvärdering och personligt samtal! ska bli intressant!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 2 december 2010 02:30

Idag har jag varit trött och grinig. äter alldeles för lite.

fick iaf 92% på mitt matteprov, högsta hittills.


ORkar eg inte blogga nu ikväll, ska plugga lite engelska och sen sova! har haft mkt svårt att somna de senaste nätterna. inte kul alls.


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 1 december 2010 04:17

Ja jävlar vad jag är upptagen just nu!

Imorse hade vi engelska och lämnade in ett projekt, och presenterade projektet, sen fick vi gå, 50 minuter för tidigt. Sen blev det träning, powerwalk 30 min, och sen crosstrainer i 20, 20 min på crosstrainerna blir ca 6.5 km!

Och grejen var.. Jag tog på mig mina värmebyxor, och sen tog jag även på mig min underställströja.. Här ska det svettas! För visst hjälper det om man svettas mer? Svetten rann bannemig mer än vanligt ner för knäna och min underställströja var dyblöt.. Dock har jag svårt att hållamig till min diet, jag försökte att bara äta sallad idag, men nä, det går inte! Jag är beroende av kolhydrater! och eftersom jag är så fruktansvärt kräsen så gör ju inte det saken lättare.. Mamma, varför blev jag kräsen?!


Idag fick jag skypat med Moster Lotta en hel timme! :) Så himla roligt! :) Förhoppningsvis kan vi ses till julen, om inte hon kan komma ner med mormor så kör jag bannemig upp över en natt bara för att få träffa mormor och dom! Och för att få äta mormors stek! :)


Hela eftermiddagen och kvällen har gått åt till att plugga matte, har ju prov imorgon! Och sen har jag läst ut en till bok, Sidney Sheldons The Sky is Falling! Nu har jag nog läst en fem böcker av Sidney Sheldon sen jag kom hit, allt tack vare Annelie!


Nä det blir en väldigt busy vecka må jag säga! Men vet ni? Hos er är det 1 december nu, men här är det fortfarande 30 november! Det innebär att jag åker hem om 15 dagar! YAY!


GUD VAD JAG LÄNGTAR!!!! :) IIIIIHHHH

Jag menar, hur kan man inte längta liksom?

  Okej, detta kanske inte syns att det är Iza, men det är det, jag lovar!

  Kolla denna snyggingen liksom..

Okej, jag erkänner, jag saknar jimmy liiiiite också!

 

Självklart saknar jag alla andra, men dessa bilderna har inte blivit publicerade här så därför blev det dessa! :P


Och nu tycker tydligen mamma att jag ska gå och lägga mig.. Men jag tänkte kolla liiitegrann till på matten innan jag sover! Ska upp och träna eller powerwalka innan jag börjar kl 11 imorgon!


off i go!


godnatt,

xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards