elinrosen

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

hör och häpna

Av Elin Rosén - 30 november 2010 01:54

När jag pratade med pappa idag så sa han att han inte hade tänkt ha någon julgran! Tji fick han, han ska visst ha en julgran! Om jag så ska behöva gå och köpa den själv och och allt! :)Pappas argument för att INTE ha en gran var att den barrar haha.. Jag erbjöd mig till och med att slänga ut den innan jag åker och dammsuga efter den! :)


Idag är jag väldigt sugen på pepparkakor, hemmabakade pepparkakor och mjölk!


Dessa två sista veckorna kommer vara fullproppade med plugg, här ska ni få se.


Imorgon Tisdag 30/11:

Final Draft

Omniquest project

Reading Notebooks

Onsdag 1/12:

Matteprov

Torsdag 2/12:

Engelska Grammatikprov, del av finals

Ev marketing prov

Fredag 3/12:

First Year Seminar Inlämning Career Portfolio

Måndag 6/12:

International Business Quiz

Tisdag 7/12:

Engelska Finals Writing8-10.30

Onsdag 8/12:

Matte Finals 12.30-15.00

First Year Seminar Finals 17.00-20.00

Torsdag 9/12:

Inget än så länge tror jag, kanske ett marketing prov

Fredag 10/12:

International Business Finals 14.00-16.30


Fy fan säger jag bara! inte kul! och under denna tiden ska jag dra ner på kolhydrater, vilket kommer göra mig grinig och ge mig cravings..you better watch out!


Nä nu gäller det att få detta skeppet i rätt riktning igen, har varit lite ur fokus nu ett tag känns det som, sista rycket innan terminen är slut! Jag tycker faktiskt att det är skönt att kurserna inte är längre än en termin här!


Jag måste även tvätta, jag måste städa, jag måste organisera, bara en massa måsten!


Gud vad jag längtar tills jag kommer hem! Inatt drömde jag att jag kom hem och fick träffa farmor och farfar, det var bara det att det inte var vinter utan sommar och både farmor och farfar började gråta! Risken finns ju att det kommer bli så när jag kommer hem..


Helt galet att man har varit här i 16 veckor nu.. Kommer ihåg kvällen när jag kom hit.. Blev avsläppt i rummet, som jag för övrigt tyckte såg väääldigt sjabbigt ut, duschen var äcklig och jag fattade inte hur kranarna funkade..Och ändå har man lyckats på något sätt att göra det lite trevligt här och man känner sig ändå liiite hemma här..

Ibland har jag svårt att fatta att jag verkligen gör detta, jag tog mig utanför Byn, jag gör det jag vill göra, jag lever mitt drömmars liv just nu.. Kan inte bli bättre! Och snart får jag se min familj igen! Kan definitivt inte bli bättre då! :)


Undrar vad julkalendern är i år... tror bannemig jag ska följa den på svtplay. Och sen gå upp varje morgon kl 7 för att kollapå den när man kommer hem..invirad i en filt i soffan med lite tända ljus.. Och sen ska jag köpa en chokladkalender och trycka i migall choklad på en gång..:) Jag älskar julen!

och jag hoppas innerligt att snön ligger kvar när jag kommer hem! Då blir jag överlycklig! Nu vet jag att pappa inte gillar snön och kylan överhuvudtaget, men det gör jag:D


Något som skulle kunna grusa min lycka just nu är att min ena visdomstand har bestämt sig för att växa lite.. Vilket innebär att jag har ont i flabben...


Nä, måste kila och lämna tillbaka en film nu innan klockan nio sen ska jag städa lite och fixa!


xoxo,

Elin




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards