elinrosen

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

oh hum vår sång är dum

Av Elin Rosén - 24 november 2010 01:38

Haha, jag sitter och kollar på snövit på youtube.. Tio minuters avsnitt med väldigt bra kvalitet faktiskt! :) Gud vad jag längtar till Fille börjar uppskatta att titta på film! :)


Idag har det inte hänt så mkt nytt här, eller jo, det borde väl vara att vi INTE får låna Danielles bil och därför INTE kan ta oss till Key West... Tydligen var det ngt med försäkringar att göra.. Ja vad ska man göra? Inte så mkt..  Får väl se det från den ljusa sidan, vi har mer tid till att plugga inför våra finals! Och det kommer behövas! Jag har precis suttit och läst igenom 7 kapitel i vår grammatik bok på engelskan.. Har grammatikprov nästa fredag.. Och till på tisdag har jag tre grejer som ska vara färdiga.. OCh sen lite annat också.. Men vet ni vad? Om man lägger manken till nu så går nog tiden fort och då är jag snart hemma och kan äta svensk mat!

Var på gymmet idag, körde 20 minuter crosstrainer, och imorgonförmiddag ska jag ut och gå en lång runda, jag har inte lektion förrän 12.30, och sen efter sista lektionen ska jag och Annelie springa en runda och sen köra ett pass på gymmet! Och även avsluta med kondition på gymmet!


Jag har för övrigt träningsvärk lite överallt idag, och ont i rumpan efter mitt fall vid muren igår..


Idag fick jag skypat med först My, sen Maja och sen Marie!

My skrattar gott åt att jag har svårt för att knäppa hennes kläder..

Maja är saknad!

Och av Marie fick jag höra att Aagje är utlånad.. Och vet ni vad? Även om hon aldrig varit min på riktigt, så fick jag fanimej tårar i ögonen när Marie berättade det.. Aagje gumman.. Som gärna låg väldigt nära i sängen, och som alltid ville gosa, och som var en pärla att träna med, så villig att vara till lags.. Som hatade när någon tog för mycket på hennes öron, som älskade sin boll.. Som gärna snodde alla andras märgben så hon kunde samla på dom.. Som jagade rådjur och harar till mattes förtret, men som även kunde vända på en femöring när man kallade.. Frid och fröjd.. Jag är oerhört tacksam över att jag fick börja min "hundkarriär" med Aagje, bättre läromästare kunde man nog inte haft! Även om det bara blev två lydnadsklasstävlingar så har jag lärt mig mycket om hundar genom Aagje, och hon är en väldigt god representant för sin ras!


Fina gråmulen.. På vinterpromenad i Vomb med Petras grönisar! Kan man bli mer vacker?

  Sötnosen eller Grånosen kanske man ska kalla henne  

Jag saknar hundarna, det gör jag verkligen! Och jag är övertygad om att jag kommer ta upp det i framtiden, så hundbiten har jag blivit! Och nu är det valp planer på G, intressana kombinationer som ska göras och dylikt.. Jag saknar det.. Det var väldigt många hundar som passerade igenom mitt liv under tre år, och jag lärde mig något av alla hundar, det är jag övertygad om! Saknar att träna hund på helgerna med Marie, saknar att åka runt och träffa hundmänniskor..Alla gånger vi var på läger, Blacknecks, Målilla, Trettonhelgen,Vixaxläger.. Målilla lägret var första gången jag var iväg själv med hundarna.. Körde själv upp, tre hundar i bilen, delade rum med två trevliga tjejer, och nu fick man verkligen känna på hur det är att vara på läger! det ska rastas, ge mat, rastas igen, klappas om, och se till så vovvarna har det bra.. I miss it!

Målilla gav mig verkligen en kick, synd att jag åkte hit annars hade det nog blivit fler lydnadstävlingar! Vilken pärla hon var!


Ja lite hundfunderingar såhär en tisdagkväll..


jag ska väl snart knoppa in, läsa lite till hade jag tänkt och kanske städa lite, det ser ut som ett bombnedslag som vanligt på mitt rum..


xoxo,

Elin


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards