elinrosen

Alla inlägg under oktober 2010

Av Elin Rosén - 15 oktober 2010 04:43

Ja typ så är det ikväll!


Jag powernapade i eftermiddags innan träningen, men hade lätt kunnat sova ännu längre! Blev drygt en timme och en kvart ungefär. Underbart skönt var det iaf!


På träningen sprang jag inte så mkt, körde däremot 300 situps igen, woho. vadå kramp i magen?


Sen efter träningen gick vi och käkade och sen skulle vi göra oss iordning för dansen, mitt lag skulle vara färgglada och dom andra helt svarta.

Vi tränade på våra danser och sen gick vi ut till basket och tennisplanerna där allt höll hus. Ganska mycket folk var där.


Vi väntade och väntade och jag svettades och svettades så varmt och fuktigt det var.. Till slut fick vi reda på att vi var först ut. NERVÖST! Och jag stod precis framför coacherna. Anyway, vi började med vår dans, allt gick skitbra, och precis när vi skulle börja dansa tillsammans allihopa så kapar dom musiken för oss. Sen fick vi inte fortsätta. Det var tydligen en tidsgräns? Som vi inte fått reda på? Här missar vi halva dansen, och dom kan inte låta oss dansa två minuter till och göra vår dans färdigt för ngt jävla tidsschema? Först så tvingar dom oss att vara med och bitchar om att vi måste lämna in musik och det ena och sen får vi inte ens göra färdigt hela? Jävla noobs, vad är det för jävla school spirit liksom? Hur mkt hade det spelat roll om vi bara fått dansa färdigt? Det var slutet på vår dans som var det bästa ju! Så jävla irriterade blev vi!


Sen var vi tvungna att sitta i idrottshallen sen och titta på en jävla loffig presentation av alla basketspelarna.. och våra lama cheerleaders, det var det tamaste jag sett! Inget bring it on här inte. Dom kunde knappt hjula liksom.


Såhär såg vi ut i mitt lag

 

Och här har vi ghetto laget!

  Kolla kossan.. MUUUU

 

Och killarnas fotbollslag, skickade fram sina fyra stackars freshmens, och dom gjorde Full Monty, vilket är en strip tease, om ni söker på Youtube på Full Monty så ser ni den

  det blev ögongodis iaf, man kunde dregla lite iaf..

  Och såhär slutade det.. I filmen på youtube strippar dom dock ner helt, men kanske inte läge att göra det här haha..

  Och basketlagens tama dans.. Blää.. Deras coach är dock typ en kändis, NBA coach eller ngt sånt..

 


sen gick jag och annelie, vi kollade inte ens färdigt på allt. Om ni som har facebook går in på min profil, så har jag blivit taggad i ett klipp där, och där kan ni se det vi fick göra av vår dans! JAg syns inte så mkt dock som tur är..


sen gjorde jag och Annelie matte, hon har inte skött sig så därför gick vi igenom ett testprov och jag försökte förklara en del för henne. Hoppas något blev lite klarare iaf, om inte annat så fick jag lite extra träning, känner mig väl ändå relativt lugn angående detta nu. Dock har jag ett prov till imorgon som jag knappt pluggat på, men vet ni vad? Jag skiter faktiskt i det och lägger krutet på matten istället! Dont worry.. Be happy..


Imorgon har vi en viktig match mot SCAD, ett av dom bättre lagen i serien, sen möter vi Embry Riddle på söndag, och vinner vi dessa matcherna så är vi klara som Conference Segrare!


Nu ska jag nog fan gå och lägga mig!

Upp och springa imorgonbitti igen, heja mig.

fattar inte, såhär mkt har jag aldrig tränat i helt mitt liv..


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 14 oktober 2010 18:14

Japp då har halva dagen gått typ kanske?


Imorse började det med ett midterm i engelska.och sista frågan är eller uppgiften är seriöst " Kom på tre exempel på varför man skulle kunna döda någon man känner?"

Eh jag bara vad i hela fridens namn?

Det existerar ju inte i ens värld så varför skulle man då behöva komma på tre exempel till varför man skulle göra det? Dumt tycker jag.


Sen var det en marketing lektion, som var otroligt seg, och vi fick iaf reda på att provet vi skulle haft på tisdag blir flyttat en vecka iaf! Väldigt skönt!


Vi blev även där släppta 20 min tidigare, så jag gick till biblioteket med Johanna och där träffade vi Annelie och så gick vi igenom matte inför provet imorgon! Det behövdes verkligen. Men jag känner mig ändå relativt säker på matten just NU, men fråga mig igen ikväll så är jag förmodligen inte lika säker på det! Men, nu får det bära eller brista! bara jag tar mig tid och tänker efter och inte rusar iväg så ska det nog gå bra!


Pratade precis till mamma, och vi hade nog kunnat prata en stund till men hon jobbar så vi får prata mer imorgon istället!

Jag funderar på att sova litegrann nu, i eftermiddag är det träning och sen är det den där jävla dansen som vi ska göra ikväll! Varför lägga en sån skitsak mitt i vår midterms och när vi håller på att vinna vår conference och har två väldigt viktiga matcher i helgen? Våra  coacher är inte såå glada över detta kan jag säga.


  Pappa denna bilen kör en av våra Trainers, Bill, han är sån som du vill åka hit coh jobba som:P Vet inte om han tjänat så mkt pengar på detta eller om han har tjänat ihop det innan dock:P Men en corvette tackar man väl aldrig nej till!


nej nu blir det en liten nap!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 14 oktober 2010 03:34

Ja och onsdagar ska ju föreställa lillördag.. Och hur spenderar man den då bäst? Jo här i USA så pluggar man för fullt inför Midterms! Woho!


Mitt första midterm hade jag ju idag i International Business, och vet ni vad? Jag kände mig ändå relativt nöjd när jag gick därifrån. 50 frågor, jag gjorde alla, satte frågetecken på dom jag var osäker på och sen ansträngde jag mig verkligen för att gå igenom allt en gång extra. Jag och Annelie gick igenom det sen och vi hade svarat samma på det flesta förutom två frågor tror jag! Känns bra! Mycket bättre känsla på detta provet än förra, vissa frågor som jag hade svarat fel på förra gången svarade jag rätt på nu! Spännande det ska bli att få resultatet sen!


Efter provet tittade vi på lite mer än halva killarnas match, sen var det dags att träna på den där jävla dansen vi ska göra. Det kommer nog lösa sig, även om jag inte har den bästa koordinationen! Men vad fan, med så short notice så!


Sen var Annelie och jag ute och sprang, jag sprang 2.4 km, fick så jääävla ont i vaderna, varvar ju asfalt med gräs, så det slutade med krampkänningar, plus att jag inte har stretchat vaderna ordentligt de senaste dagarna! Sen skulle vi göra lite situps, det blev 120 st för mig idag, har fortfarande träningsvärk sen sist så jag klarade inte fler än så!


Sen bestämde Annelie och jag oss för att faktiskt gå till Panera Bread igen, båda två känner att detta är en crappy vecka med mkt prov och hemlängtan och allt så vi unnar oss lite extra gott denna veckan! Jag krängde två bagels.. en plain och en cinnamon swirl and raisin bagel! GOTT! det slank faktiskt ner en chocolate fudge brownie också.. mumma.

Sen blev det inte såå mkt pluggat, lite matte bara, men båda två är så utmattade så vi bestämde oss för att gå hem. Och sen har jag bara duschat och rakat benen. vad fan, här behöver jag ju raka benen var fjärde dag typ! Så jävla irriterande! Palla liksom.


Sen nu sitter jag här, och mamma, håll i hatten, jag lyssnar på julmusik. Så underbart härligt. Jag vet inte, men jag har en känsla av att jag kommer uppskatta julen mer detta året än vad jag gjort de senaste åren. Jag längtar! OCh nu är det snart bara två månader kvar, jag tror den tiden kommer gå så fruktansvärt fort ändå, tiden bara försvinner ju.


Imorgon är det Midterms i engelska, känner mig ändå relativt säker där så har inte pluggat så mkt, för det har gått bra där känner jag. Sen är det den där förbannade matten på fredag. Det är många av oss som känner oss helt lost på det där just nu. Men det löser väl sig.


nä, tror jag ska ta en tidig kväll ikväll igen, börjar ju trots allt åtta imorgonbitti! Kanske ska unna mig lite frukost också för en gångs skull.


hihi jag har en liten rutin här jag gör varje kväll innan jag ska sova.. Sätter sig på sängen, borstar av fötterna, smörjer in dom ordentligt med Helosan och sen tar man strumpor på sig, fötterna blir så mjuka och fina!


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 13 oktober 2010 15:41

Eller godmiddag är det kanske nu, men jag gick upp tio i åtta för att Skypa med Iza och mamma! Och lite med My, och sen skypade jag med Jocke och fick prata litegrann med Fille och se hans uppskrapade näsa och sår på hakan:P


Är på lite bättre humör idag:)


Men hade inte tänkt blogga så mkt just nu eftersom det inte hänt så mkt sen sist haha.


men ill be back later! Eller imorgon för er haha:P


wish me luck på mitt prov idag!


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 13 oktober 2010 03:12

Och med det menar jag att dagarna går fort. När jag och Annelie gick från biblioteket ikväll så sa jag att dagarna går så fort ändå och att det känns som om det inte var så längesen jag gick upp. Och då har det ändå inte alls varit en rolig och kul dag idag. För har man roligt brukar ju tiden gå fort..Snart är det exakt 2 månader kvar innan jag är hemma! GALET säger jag bara. Pratade lite med Kristoffer Lindfors, han är uppe i New York på College, och han åker inte hem förrän den 22 dec! Galet länge! Iofs så kom han senare också.


På träningen idag körde vi bara fotbollstennis, och jag var faktiskt med, det kändes inget i ljumsken, men jag avvaktar ett par dagar till med att träna, efter helgen tror jag!


Efter träningen samlades hela laget i aerobicrummet för att vi skulle komma på en dans och hur vi skulle göra, för det är en grej på skolan på torsdag som heter Hoops Mania, och där har dom en danstävling där alla lagen på skolan ska ha ett nummer som dom ska uppträda med och så kan man då vinna tydligen. Och detta är mandatory, dvs obligatoriskt. Och jag som aldrig dansar utan alkohol? Woho. Vi ska iaf göra Evolution of Dance, kan kanske bli roligt, men vi är ju inte alls tillräckligt förberedda.. Kanske slutar i katastrof..


Idag kände jag också att jag har lite träningsvärk i magen efter situpsen igår, i nedre delen av magen, det jag vill komma åt, ni vet den där lilla bulan som typ de flesta tjejer har problem med att få bort? Jag ska jävlar i det komma åt den jäveln och besegra den! Im going fit!


Det känns lite bättre nu, men jag är fortfarande trött och slut i kroppen.. Ska försöka mig på en lång natts sömn inatt eftersom klockan ringer åtta imorgon för att jag ska Skypa med Iza, och förhoppningsvis mamma också kanske..


Igår när vi satt på Panera Bread, så kom det fram en gubbe som vid första anblicken såg ut att vara typ alkolist, men han kom iaf framoch pratade med oss, han hade pratat med Annelie någon gång innan. Då visar det sig att den här gubben älskar sverige, var insatt i det svenska valet och att han var missnöjd med det, pratade om helikopterrånet som var och massa annat! Jävligt imponerande, han är en smart och trevlig gubbe! Väldigt random men väldigt trevligt!


Nu är det snart sängen som gäller!


godnatt,

xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 12 oktober 2010 20:00

Japp, jag krängde chokladen, så nu är den slut. Tänkte att det var lika bra att jag berättade det på en gång. Så nu blir det till att sluta med choklad. Suck, jag vill ha marabou. OCh jag vill bara sova.


och den här bilden försvann från förra inlägget..

 


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 12 oktober 2010 18:30

Jag är helt off idag. Sov så fruktansvärt dåligt inatt. När jag hade lagt mig så låg jag och läste en skvallertidning och försökte helt enkelt tänka på annat. Det blev lite bättre och till slut somnade jag men det var helt klart en av de nätterna jag sovit sämst. Jag gick upp tjugo i åtta i morse, lektionen börjar åtta.. På lektionen satt jag som en zombie, jag orkade ingenting.. På engelskan fick jag också reda på att vi inte hade någon Marketing, vilket innebar att jag slutade när vår lärare släppte iväg oss tio över nio.. Rätt tillbaka till rummet sen sov jag till klockan var elva.


Satte igång att tvätta och sen gick jag till Publix och handlade. Alltså jag är så utmattad. Jag orkar knappt engagera mig i något, har skypat en stund med Marie vilket alltid är underbart och skönt.

Och nu sitter jag här och ska snart sätta på sportradion, och jag ska försöka plugga lite.. Halv fyra är det träning, sen ikväll ska jag och Annelie sitta i biblioteket och plugga.. Sen ska jag försöka lägga mig i tid ikväl l för jag har en skypedate med Iza kl 8 imorgonbitti..Om hon inte glömmer mig dvs! ;)


Våra nyttiga sallader på Panera Bread igår!

 

Och lite senare unnad e jag mig en blueberry bagel och en chocolate fudge brownie! Medans Annelie drack te och åt päron

Och det här fick jag tillbaka idag. Mitt första A! Dvs högsta betyg!

   Läxor som jag fick tillbaka

En läxa till

 


Så, då ska man kanske öppna en bok nu, fast jag eg bara skulle vilja gå och sova i tio timmar..


Förresten, nu har jag typ 6 st chokladbitar kvar, funderar på att kränga allt nu så att jag slipper se det och så bara ligger det där och frestar.. det vattnas i munnen på mig bara av att skriva det.


xoxo,

Elin

Av Elin Rosén - 12 oktober 2010 03:28

Idag innan lektionen gick jag och Annelie och betalade våra telefoner, det abonnemanget jag här är ganska billigt ändå, 60 dollar per månad, och då smsar jag och ringer gratis inom USA, jag smsar och ringer gratis till hemtelefoner i Sverige, jag surfar gratis på nätet. Tänk dig att betala drygt 430 kr i månaden för att kunna ringa utomlands och smsa och sånt, omöjligt i sverige. '


Lektionen var seg som vanligt, han bara sitter och babblar.. Och vi fick tillbaka våra senaste prov. Jag började nästan helt ärligt gråta när jag fick tillbaka mitt. Jag blev inte underkänd, men jag skrev fruktansvärt dåligt.


Efter lektionen skulle jag och Annelie träna, det blev 3.2 kms löpning, i ett tempo som gjorde att jag orkar att springa utan att behöva stanna, endast lite krampkänning när man bytar asfalt mot gräs på varje varv.. Sen efter det blev det 45 minuter i gymmet, 320 situps och lite hoppa hopprep! Ett riktigt härligt pass där det sög i musklerna efteråt, gutt!

Sen gick vi och duschade och gick till Panera Bread.


Där njöt jag av en chicken ceasar salad, utan ost och dressingen haha. Nyttigt och bra!

Sen satte vi igång och pluggade! Började med engelskläxan! När den blev färdig började vi plugga International Business.


Och när vi sitter där och jag läser och läser så känner jag hur magen börjar göra uppror. Känner mig konstig och då inser jag att det börjar knyta sig i bröstet igen.. OCh här kommer alltså då ångesten krypande.. det slutade med att jag fick gå hem,och här är jag nu, efter tre timmars intensivt pluggande, med ett spännband och en klump i bröstet... Jag vill inte, jag vill verkligen inte må såhär, men det är så FRUKTANSVÄRT svårt att släppa på mina krav. det går bara inte.

och jag kände mig inte förberedd inför provet som jag skrev dåligt på, och då blir jag bara så arg på migsjälv. och besviken. Nä jag vet helt enkelt inte hur jag ska gå till väga för att få bukt på det här, detär jättesvårt och jättejobbigt att leva med.


jag behöver dig mamma ! <3


nu ska jag gå och sova iaf, kan kanske få sova en nio- tio timmar inatt drygt.


godnatt,

xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards