elinrosen

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

och så var denna veckan över

Av Elin Rosén - 18 oktober 2010 02:21

Och vi har vunnit vår Conference! Fy fan vilken match idag alltså! Vi vann med 6-3! 

Herregud alltså. Alla var väldigt laddade och fokuserade på uppvärmningen och det bådade gott. Men vad händer sen då? Jo dom gör mål på oss i den andra minuter.. Alla blev HELT tysta.. Och sen jävlar i det spottar vi upp oss. Resten av halvleken spelade vi fantastisk fotboll och kunde gå till halvtidsvila med 3-1 ledning!

Coach sa i halvlek att han tog av sig hatten för oss, för den fina fotbollen vi hade spelat resten av halvleken.

Och ja, peptalk i halvtid. Jag måste säga att det är vår coach riktigt bra på. Jag gillar honom riktigt mycket, han är väldigt vettig och ja, men jag gillar honom!


och vad händer då i andra halvlek? Jo dom går in och gör två mål och helt plötsligt står det 3-3... Vad hände här liksom? Nu blev det väldigt nervpirrande.. Men vi tog oss i kragen och gick in och dödade matchen där, med tre mål. 6-3, pang. Och nu har vi då vunnit vår conference och har hemmaplan i Play Off Spelet. Vi har vunnit våran Conference de senaste fem åren, men tydligen delat det med någon, men i år, då är det bara vi som gäller! Vi har match på onsdag igen, mot Johnson&Wales, och vi vann mot dom med 13-0 sist. Så coach sa, Ja vinner ni inte den matchen så gör jag mig av med alla er och flyttar till ett annat land. Inte till Sverige för där finns ju ni. Men ja, det känns fan bra detta!Så vi fick hoppat i en ring efter matchen och hurrat och haft oss. :) Härlig lagstämning!


Sen efter matchen har jag bara befunnit mig här typ..:) Jag tog en dusch och sen gick jag och handlade lite. Denna helgen har jag svullat så in i helvete så nu blir det strikt i veckan som kommer. Imorgon förmiddag ska jag träffa Annelie och vi ska springa och träna, för vi har dagen av imorgon! Nu börjar min abstinens kicka in, nu har jag inte tränat fotboll på två veckor. Vad händer här? Elin behöver sin svans tillbaka! (Elin utan fotboll är som en ekorre utan svans) Och jag har inte fått spela match sen fredagen innan jag åkte hit.. ABSTINENS. Men bara jag får kommit igång med träningen igen så ska nog min abstinens stillas, men snart är ju säsongen slut!


Fick ett schema på när vi har våra finals till våren, sista provet 3 maj, det innebär att skolan slutar då..:P Underbart!


den här helgen har varit underbar! Att få återhämta sig själv och reloada lite, och hinna tänka en del också faktiskt. Att bara sitta och koppla av och INTE plugga, och jag har verkligen sagt att jag inte skulle plugga denna helgen och jag får fan anstränga mig. Hade tänkt läsa lite marketing eftersom vi har prov i det om lite mer än en vecka men nä, inget plugg denna helgen Elin, det kan du gott vara utan.


Åh herregud förresten, jag satt och kollade på Bonde söker Fru av någon outgrundlig anledning. Fråga mig inte varför. Men iaf, kvinnan(eller tanten) som är med där, hon har pappa tränat i Stehags AIF, och hon är ju bara så sorglig. Jag kollade på hennes speed dejter, och jag ville bara gå och gömma mig så jobbigt det var att bara titta på det.. Och sen, dom där tjejerna som sökt till han den "yngre" killen. Vad fan söker man till Bonde söker FRU till om man är 20 bast? Helt ärligt? när jag såg att där var en tjej som var 20.. Jag bara herregud, hur tappad får man vara? Jag skulle ALDRIG få för mig att söka dit. Jag har inte ens följt det, så jag fattar inte ens varför jag tittade på det..


Sen hamnade jag på Berg flyttar in. Det däremot var väldigt intressant! Hon var hos Anja Pärson i Monaco, och jag fick bekräftat litegrann att det jag trott om Anja stämmer ganska bra, hon är väldigt ödmjuk och gör inte så stor sak av hur rik hon är till exempel.. Sånt gillar vi!



Imorgon är det en ny vecka, så då ska man ta nya tag! Nu har nedräkningen börjat tills jag kommer hem:)


Idag har jag inte haft mitt halsband på mig så mkt kom jag på nu ikväll och jag skyndade mig att sätta på mig det.. Jag fattar inte, innan jag åkte hit hade jag ALDRIG smycken på mig, knappt när jag gick ut och partajjade.. Men nu, nu är jag väldigt noga med att ha detta halsbandet på mig.. Jag har det inte på mig när jag sover, tränar eller duschar, men annars har jag det på mig alltid.. Det ger mig en känsla av att jag alltid har familjen nära och framförallt min syster My.. Jag saknar henne. Jag tror definitivt vi kommer ha några spelkvällar under dom veckorna jag är hemma! :) Så vi får skrattat hela familjen igen.. !


Nä, nu ska jag roa mig lite till på youtube sen ska jag nog knyta mig!


  Jag saknar min bror!


xoxo,

Elin

 
 
Emma

Emma

18 oktober 2010 15:44

Hhahaha vilken bra bild :D

http://910525.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards