elinrosen

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Rabalder på dormsen+bilder

Av Elin Rosén - 23 augusti 2010 03:19

jaha var fan ska man börja?

Jo alla mina roomies har kommit nu, vi är ju fyra st som bor i två sovrum och ett vardagsrum! två av dom är 18 och en 21. Eftersom alla flyttade in igår på hela campus så blev det ju självklart fest. Här måste man vara 21 för att gå ut, eller måste och måste, ni fattar vad jag menar, det finns alltid sätt att lösa det på.


Anyway, tjejerna stack väl ut vid tolv typ, så då släckte jag lampan och hade hoppats på en skön natts sömn! Tji fick jag!

Kl 4 ramlar det in en hel drös i vår lägenhet! Dom är jävligt högljudda och försöker hyssja folk för att jag ligger och sover. iaf, där ute sitter dom och jag låg vaken i min säng och lyssnade. Så kommer Danielle in och ska gå på toa, och då bara stormar det in en tjej i vårt sovrum, skriker mitt namn flera ggr och babblar om Sverige. What the fuck tänkte jag, vem fan är denna bruden?!

Som tur är kommer Danielle ut precis då och säger " Kelsie, stop it you are to drunk you need to get out of here!"

varpå dom försvinner ut.

yay tänkte jag. Det tog väl en stund till att somna, skönt.

MEN, kl sex, då har Danielle också gått och lagt sig, så bankar det på dörren och dom andra tjejerna öppnar dörren och in dräller det ett killgäng som bla har rökt på.

Dom ville fan inte gå! kl 6 på morgonen! Tur att jag var ledig idag annars hade jag lackat sönder! Danielle gick iaf ut till slut och försökte få dom att gå, helt absurt, dom ville INTE gå! Dom gick väl typ halv sju kanske.

Testade somna igen, men vaknade kl 8, så då smög jag ut och ringde familjen istället.


Ska det vara såhär hela tiden så kommer jag lacka sönder fett mycket! Hell no att jag ska stå ut med det! Så man kan ju lugnt säga att jag inte har sovit så mycket inatt och är därför ganska trött! Tjejerna har dock skämts en del och bett hur mkt som helst om ursäkt!

och en grej, tjejen som kom in och skrek på mig, hon har inte ens bett om ursäkt eller nånting! Henne kommer jag inte ens titta på, det är fan skottpengar på henne! *arg*


jaja nu lämnar vi det.

Idag har vi varit och fixat våra IDkort och bibliotekskort, "checkat" in så att skolan vet att vi är här, fått en del papper, lyssnat på lärare och gått igenom en del grejer. Sen ikväll har vi varit på WalMart och en annan affär och handlat lite!


Jag har handlat en sportbag för 140 kr typ och lite smått och gott, nu har jag skolhäften och allt så jag klara mig, pennor, tejp, linjal brevpapper och kuvert. Jag tänkte skriva vars ett handskrivet brev till farmor och mormor, jag tror dom kommer tycka om det!


Danielle är jätteschysst, vi har pratat en del om pengar och så, och hon har köpt ett kylskåp och en microvågsugn, strykjärn och strykbräda, hårtork och lite sånt som jag också får använda!


imorgonbitti ska jag skriva ett test, för att se till så att jag hamnar i rätt engelsk grupp och mattegrupp, för dom jag har hamnat i nu räknas inte in i min poängplan! så det ska vi göra halv nio! Och då missar vi ett möte, men det var okej med coacherna! Sen har vi ngt mitt på dagen för internationella studenter där vi ska ta med våra pass, visum och andra formulär som vi ska få påskrivna!

och sen är det träning kl 3!


Jag ser faktiskt fram emot skolan ganska mycket! Nu när man inte pluggat på nästan 1½ år så är man så himla sugen! Ska bli riktigt kul att komma igång!


Nu kommer det ett antal bilder!


 Danielles sida :)

    Vår gemensamma hylla med mat och toapapper! :P

  Och här jag, redface! Men lite färg har man fått!   tagen från grannens dörr, såhär är stilen här iaf, väldigt mysigt:)   Tjena ankan! Nedanför mitt studenID, kameran lägger på ett par kg? Och en fjortistofs?       yay ett kylskåp och en micro!   Fint va?:)   Lite gratissaker, go SEAHAWKS! Tröjan i hörnet har jag som sovtröja nu! Perfekt!   Såhär svart blir aldrig himlen hemma, jag lovar   fatta hur mörk himlen blir här?   Nu är toaletten piffad med en rosa matta! och duschen nedanför har ett blått draperi!     Min sida av garderoben!  

Här hoppar vi över muren för att komma till Publix, en stor affär, och även om man ska till alla tjejer som inte bor på campus

  Det går som en vallgrav på två av sidorna om planen   En bild mot våra lägenheter   Kolla elledningarna ovanför planen?   Här bor Annelie och Mia på Paradise Cove!   Här har vi mina nya flipflops!  


Nu ska det hoppas i pyjamas och så småningom sova! Läsa lite först!

Har bokat en frukostdejt med Jokki, www.jokkihanna.blogg.se , vi ska käka frulle ihop:)


ha en bra dag där hemma!


xoxo,

Elin

 
 
Emma

Emma

23 augusti 2010 04:40

Haha jag hade också lackat ur rent ut sagt. Fyfan vad hemskt, om man bara vill sova så kommer sådana människor in, haha!!

Och det här med elledningar?!?! Vad fan är det liksom, hhahaa. Undra hur många bollar där hamnat egentligen?!?! :p

Jag blev nästan chockad över pringles burken, var fan är chokladen? ;) haha.

Vad trevligt det lät på walmart, en sådan affär vill jag besöka med flera tusen kr i fickan och bara hänga där, haha :D

Är det dyrt där överhuvudtaget eller?! :)

Kämpa på sunken och lycka till när skolan börjar och spring för mig med på planen :D

Saknar dig, puss

http://910525.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

23 augusti 2010 06:41

ÄNTLIGEN ett blogginlägg i min smak.,, bilder och massa detaljer:) Ja på dom bara Elin!!
You go girl!

Kram

http://www.yrkeshundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards