elinrosen

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Elin Rosén - 19 augusti 2010 03:41

Idag är det onsdagkväll, dagen för en match. Normalt sett så har vi en pregame träning, med walktrough, laget som ska spela och så. Men eftersom det fortfarande är en träningsmatch imorgon så skulle vi inte ha det som vanligt.

Kanske ska ta dagen från början!


Eftersom vi bara skulle ha en träning idag kl 14 så såg alla fram emot sovmorgon!

Tji fick vi på dormsen iaf! kl 7 vaknade jag, då var det MiM, MexicansintheMorning, som började klippa gräs och ha sig precis utanför! Jävla idioter! Men men, somnade om en stund och vaknade halv nio! På med datorn och prata lite med mamma och så. Det är en lagom tid att prata med dom där hemma!

Låg kvar i sängen en bra stund, sen skulle jag kila över till Annelie och Mia för att äta frukost! Typ här i kafeterian serverar dom bara frukost mellan åtta och halv nio nu innan skolan börjar. Kul.

Efter jag varit hos mia och käkat så lånade jag med mig hennes hammare! Behövde den för min trådkorgsställning! Det lät så in i helvete när jag bankade, tur att jag inte bor med någon just nu:P


Men har pulat litegrann här i rummet idag också, städat litegrann för här ligger en del saker utspritt! :P

Gick lite tidigare till träningen för Jess, en av sjukgymnaster, skulle testa en grej för mina blåsor. Dom sitter liksom på så jävla jobbiga ställen, inte under tån, inte på sidan, inte på ovansidan utan mitt framme på! Hurts like hell! Men denna gången gick det lite bättre! Jag var med på hela träningen! Men det är fortfarande så att det är en 5-8 st som går av, så säger till och med Coach, börja inte träningen, och sen gå av, utan vila istället. Så idag gick typ tre st av i mitt lag, hur kul är det liksom? För helvete, bättre ni stannar av då! Visst att man vill prestera och så nu på Preseason men vill ni försöka nu och inte kunna vara med senare? Go for it. Puckon.


Efter träningen så gick jag, Mia och Annica till MetroPCS, en mobilaffär! Skaffade ett litet billigt abonnemang där jag smsar gratis internationellt och ringer gratis till fasta hemtelefoner hemma! Underbart! Eftersom det var natt hemma hos er när jag fick den så har jag bara testat litegrann! Men fått några svar, dock inte från jockes Iphone, jävla Iphone skit jocke;)

Det är en samsung, kostade 40 dollar, ganska billigt för en telefon! Den är röd, har ett helt tangentbord vilket iofs är skönt, men tar nog ändå en stund att komma in i den!


När jag kommit tillbaka till rummet så hoppade jag in i duschen. Och det konstiga är att typ duschmunstycket sitter ganska lågt, så jag fick typ rikta den rakt ut och böja huvudet bak för att kunna duscha håret, sjukt skumt! Är jag för lång?!


Kilade iväg till Mia och Annelie för att gå med dom till Teamdinner hemma hos Johanna, Elina och Sofia! Vi käkade gott, lasagne och pastasallad och glass med jordgubbar och vindruvor till efterrätt! Dock hoppade jag över efterrätten, är ju inte så överdrivet förtjust i glass!


Så nu har jag kommit tillbaka till rummet, och ska bara chilla lite. imorgon är det sovmorgon som gäller också, bussen går kl 3 till matchen! Jag frågade Coach om jag skulle ta med mig skorna, ch det skulle jag , kunde hjälpa till på uppvärmingen och så!

Jag får tydligen följa med på en del bortamatcher ändå, kunde hjälpa till på uppvärmingen och kanske filma matcherna! Jag är glad så länge jag får följa med!

Nästa vecka ska vi tydligen till South Carolina!


Förresten, har kollat in mitt schema nu, har en lektion på måndagar! Sweet! har ganska chill schema och jag ser väldigt mycket fram emot att sätta igång! Jag vill komma in i vardagen lite! Få rutiner och komma till ro!


Det finns två anledningar till varför jag inte sovit på mitt rum förrän nu. Dels att jag är ensam i rummet, inte så kul. Fast ändå lite skönt.

Och sen så fick jag reda på efter en natt här att min nioåriga kusin gick bort i en motorcrossolycka. Jag blev väldigt krossad och helt förtvivlad och det var rent ut sagt helt förjävligt att vara här. Därför bestämdes det att jag skulle få sova hos Annelie och Mia, mina nära vänner hemifrån. Så att dom kunde stötta mig och vara med mig.

Jag kan inte säga hur glad jag är att jag har dom här, att redan känna någon och kunna prata ut, gråta mot en axel. Jag har fått ett otroligt stöd från tränarna och mina vänner. Det var fruktansvärt jobbigt vissa stunder och jag ville inte göra annat än att åka hem på studs! Jag fattar inte att detta händer igen. För fyra år sedan gick en av mina andra kusiner bort, vid elva års ålder. Även det en tragisk olycka. Det tar tid att smälta sånt här, och ibland kan jag fortfarande inte fatta det. Robert borde komma gåendes in genom dörren när som helst liksom. Likadant nu. Jag kan inte förstå att jag inte kommer träffa Niklas fler ggr. Det går emot naturen när små barn rycks ifrån så hastigt.

Och det suger verkligen att inte kunna vara hemma och hjälpa till att stötta min egen familj, Niklas familj och dom som behöver det mest. It sucks!


Och att inte kunna gå på begravningen, visst det är sjukt jobbigt, men det blir som ett final closure liksom. Men nu får jag göra det bästa av situationen helt enkelt! det går som sagt upp och ner, goda stunder och dåliga stunder.


Nu ska jag bara svara på några mail och sen sova!


"I hate quitters" Coach T


xoxo,

Elin

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards