elinrosen

Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

its like i waited my whole life/prestationsångest

Av Elin Rosén - 18 juli 2010 19:38

Ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen. det känns som om jag inte hör hemma någonstans, jag känner mig så malplacerad. Jag har ingen riktigt fast punkt i mitt liv, och då menar jag verkligen fast.

Jag sover hos mamma ibland, hos pappa ibland och nu har jag sovit hos andy i över en månad, känns som om jag lever i en kappsäck ibland. Ska mitt studentrum bli det enda fasta för mig i fyra år framöver? Som inte ens är i Sverige?

Jag känner mig som en osalig ande, jag bara vandrar och vandrar. " Vandraren har ingenstans att gå". Så känns det verkligen ibland. När ska jag hitta rätt?

When will it ever be enough?


Och nu sitter jag här, och tårarna bränner bakom ögonlocken.

Jag känner mig så otillräcklig i allt jag gör och det kvittar vad jag gör så blir inte folk nöjda och stolta över mig. vad åstadkommer jag egentligen?

Och hur mycket ska man behöva prestera för att känna sig nöjd? Eller för att få känslan av att min familj och vänner är stolta över mig?



Hur länge ska jag behöva leva med min prestationsångest?

Känslan av att aldrig räcka till är dödande.

Den ligger liksom och gnager inombords och det känns inte alls bra.

och det är inte bra för mig, det vet jag, men jag vet inte vad jag ska göra för att det ska släppa?



it's tearing up my heart when.


Puss.....



 
 
Emma

Emma

18 juli 2010 20:27

Du, du ska vara jävligt nöjd över dig själv. Hardebergas backlinje funkar inte utan dig, ditt glada humör kommer alla att sakna. Du har kämpat för att vara så duktig som du är nu och vi alla vet att med rätt träning kan du nå hur långt som helst för du har viljan till det. Hur många får uppleva det du tänker genomföra i USA? Du ska vara stolt Elin, för jag är jävligt stolt över dig och hade gärna haft det modet du har för att våga åka till USA. Lyka till sunken :)

http://910525.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

18 juli 2010 20:27

Lycka*

http://910525.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mams

18 juli 2010 21:23

jag är då stolt över dej! du har ju fixat allt med usa resan alldeles själv, nästan!lite hjälp är alltid bra att få! o du kan alltid ha din fasta punkt här! o när du kommer hem från usa är det bara att söka lägenhet.......det där med prestationsångest är nog bara från dej själv! jag tycker att du ska vara stolt över vad du har presterat! både i skolan o på planen! (hemma ska vi kanske prata lite mindre om;) ) kram mams

 
Ingen bild

Johan

21 juli 2010 21:23

Fast vi tappa kontakten helt så håller jag alla tummar för allt ska gå bra Elin, resan och allt annat..
/Kram (en aning avundsjuk) Johan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Rosén - 25 mars 2015 21:35

Något jag redan har insett är att detta kräver väldigt mycket planering med viktväktarna. Jag ska försöka sätta mig varje kväll och planera morgondagen. Igårkväll förberedde jag dagens frukost, som var ett recept från Viktväktarboken. Häll 5 msk ...

Av Elin Rosén - 24 mars 2015 21:07

Idag har varit en bra dag. 31 av 32 PP intagna, och en cykelrunda gjord på 35 minuter ca. Härligt. Idag har det känts bra med maten, middagen idag blev faktiskt i stort sett exakt som vi brukar äta, kycklingpastasallad. Något mindre frukt och...

Av Elin Rosén - 23 mars 2015 21:42


Tisdag idag, blev en tidig morgon då Freja vaknade redan 05.50 och hon somnade inte om.. Så vi steg upp vid 07 och åt frukost. Andreas var hemma idag så hela familjen var samlad, mysigt. Jag har börjat äta naturell kvarg med blåbär i, det sätter en h...

Av Elin Rosén - 22 mars 2015 20:25

Som rubriken lyder så är det nu dags för nya tag. Nya rutiner och nytt liv.   I torsdags var jag på mitt första viktväktarmöte, och skrev in mig. Jag känner att det är dags att ta hjälp med min vikt, för jag har försökt så oerhört många gånger...

Av Elin Rosén - 22 december 2014 21:03

Tänk om man skulle börja blogga igen.. :)   Nybliven mamma, nyopererad i knäet och ska tillbaka och spela fotboll är det tänkt :) ...

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards