elinrosen

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Elin Rosén - 1 april 2010 22:11

Ja då var det torsdagkväll nu då, första dagen på lägret avklarat..


Vi började med samling kl 13 och lite fika. sen blev det presentation i de olika grupperna, vi är sex st i min grupp, alla har olika raser. det är howavart, flatcoated retriever, briard, holländare, schäfer och malle.


Det blev lite teori och Annas 5 grundpelare.

Sen gick vi ut och körde kringlan, en övning där man ska gå slalom mellan varandra för att köra linförighet eller fritt följ och kunna bibehålla kontakten trots störningen.


Efter det var det sittande i grupp som jag aldrig kört innan och inte aagje heller.

Jag satte henne, sa sitt stanna och gick bara ut två meter och duktiga kickan satt hela tiden:)

Sen blev det platsliggning med dold förare, inte heller har jag kört det. aagje har ju en lång historia bakom sig angående platsliggningen vilket gör att hon har en förväntan på skott under varje plats. hon gnisslar och gnisslar och skiftar skinka och kan krypa litegrann någon gång. ju fler platsliggningar man kör där det inte kommer skott ju tryggare blir hon, det kommer ta lite tid men förhoppningsvis blir det bra.


sen körde vi lite fritt följ där. ibland behöver jag lite hjälp med hur jag ska korrigera henne, men även mycket hur jag själv ska gå för att kunna hjälpa henne så mycket som möjligt, mycket att tänka på samtidigt för min lilla hjärna.. Men det ska nog bli bra! Imorgon kör vi på ordentligt och det ska bli så spännande! :D


skriver update imorgon med!


Puss!

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards