elinrosen

Alla inlägg under december 2009

Av Elin Rosén - 15 december 2009 22:03

izzies första snö:)

Av Elin Rosén - 15 december 2009 22:02

knähund:)

Av Elin Rosén - 15 december 2009 20:31

Ja alltså då så drömde jag den sjukaste drömmen inatt, jag var typ i karibien, på en jättefin ö, så träffade jag en kille där som jag har träffat ett par ggr i verkligheten, så ville han då åka vattenskoter med mig, och jag var alldeles livrädd, satt bakom honom och sen i en sväng så trillade jag självklart av och han bara körde iväg.   

Där låg jag och flöt i vattnet alldeles ensam, så kommer där en sån jättekryssningsbåt, gigantisk var den, iaf, den plockade upp mig, där jag tydligen träffade min kille då. sen visade det sig att hans pappa inte tyckte om mig, så han raderade min killes minne varje gång jag  kom så han inte kände igen mig, sen hände det ett par gånger och sen slutade drömmen. Vips.    Knasigt.


denna dagen kunde börjat bättre, den började med att mamma väckte mig kl tio över nio och sa, my ska till doktorn du måste jobba, du ska va där halv tio. KUL! *not* jag hade sett fram emot att ha en ledig dag och bara vara ute med izzie, men tji fick jag. Jag jobbade till 12, sen blev det hem och vila ett tag sen gick jag ut med Izzie i en timme och tjugo minuter. Sen blev det käk, mamma hade gjort potatisgratäng och fläskfilé, gott!

Jag vandrade ner på hydro för att handla lite onyttigt för att jag måste jobba imorgon också, suck, 14-18 typ. inte kul när man egentligen ska vara ledig.

Jag har nu legat på soffan med Izzie på mig, hon har sovit och jag har kollat på tv och film. Sen blev det utgång, det hade snöat och detta var ju första snön för Izzie, ja jävlar vad chockad hon blev men sen tyckte hon det var riktigt roligt, så roligt att hon knappt hade tid att kissa. Nu ligger hon igen på golvet och sover. Den lilla malletösen ( lilla och lilla, 27 kg).


Nu blir det snart tv igen och sen sängen. Imorgon blir sista dagen med Izzie, på gott och ont.


Fick även pratat med Anna idag, anna med Dagny som ligger som en länk här vid sidan. Jag blir alltid så glad av att prata med Anna, hon är så positiv till allt! Vi ska iaf träna lite tillsammans efter nyår, och så ska jag övertala Sara att arrangera ett litet lydnadsläger med Anna till våren igen!


Här är en liten bild på min fina Hector .   Världens sötaste hund, han hade sina brister men min guldstjärna!


Puss!

Av Elin Rosén - 15 december 2009 19:06

izzie och jag ligger och myser i soffan :) hon sover gott:)

Av Elin Rosén - 15 december 2009 14:30

izzie ligger fint på bänken utanför konsum :)

Av Elin Rosén - 15 december 2009 14:24

YAY! Äntligen faller det lite snö! Stora fina flingor! Jag gillar det! Har även fått tid till uppkörning och uppskrivning, så om allt går som det ska så har man körkort innan man fyller 20... underbart. Nej nu blir det en långpromenad med Izzie i snön, hennes första snö! Ska bli spännande!


Puss!

Av Elin Rosén - 14 december 2009 22:15

Haha nu har jag kört mitt styrkepass. Innan det blev det 5 km i skrylle, sprang i ett jämnt tempo hela vägen och det gick på 30 minuter, im going fit!


Mitt styrkepass ser ut såhär:


1. 40 situps

2. 15x3 tåhävningar

3. 10 armhävningar

4. 15x3 knäböj

5. 2 fällkniven

6. 10x2 utfallssteg

7. 10 armhävningar


Detta ska jag nu göra nästan varje dag, kroppen behöver ju även återhämta sig så det kommer inte bli varje dag. fy fan vad min rumpa kommer bli fast och fin till våren. lägg sedan till vattengympaträningen och fysträningen  varje vecka sen, hoppas på att vara jäkligt vältränad i april när serien startar.


På fredag ska jag nog till Lottie och fixa håret litegrann, dags att tunna ut det igen  


Imorgon och på onsdag så är jag ledig, så det blir mycket Izzie dessa två dagarna, hon är så jävla härlig. som innan idag när hon kröp upp i mitt knä när vi varit ute och la sig till rätta och sov. Underbart. Eller pinnen på bilden här nere, den släpade hon på i 600 meter. hon var tvungen att ha den. Sen att ligg inte alltid är ligg eller sitt är ligg kan ju göra en gråhårig men vad fan. som marie säger, hon är ju så söt!


Fick ett mms från Marie, det var en bild på hur mycket snö det var i Stockholm och gud vad avundsjuk jag blev. Jag är en av dom som tycker att det kan lika gärna vara 15 minusgrader och en halvmeter snö istället för 2-10 plusgrader och fuktigt. Hoppas på sånt väder när jag så småningom flyttar norrut!   


och jag har nu spotify, så jävla underbart! jag älskar det!


Och idag kom min julklapp till marie och izzie och en till Aagje, det kommer bilder sen! Wiie!


Nej nu blir det snart sängen för min och Izzies del, hon vandrar omkring här lite nu...


Take care!


Puss!

Av Elin Rosén - 14 december 2009 17:40

Nu blir det en liten promenad med Izzie, och sen ska jag till Skrylle och springa 5 km, yes ni hörde rätt,två ggr i rad, 5 km i skrylle. Be back later!


Puss!

Presentation


23 år, fotbollstokig, galet kär i mannen i mitt liv, familjeberoende och allmänt hög på livet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards